Jesteśmy na Facebooku Centrum Dobrego Wychowania
Warsztaty i wycieczki dla klas Kursy i szkolenia Strefa Wiedzy Sklep
Zapisz się na darmowy kurs Jak Skutecznie Pracować z Grupą i Klasą

Wycieczki i warsztaty z edukacją w ramach przedmiotów humanistycznych


 

Przygoda Edukacyjna - Przedmioty humanistyczneCzy zdobywanie wiedzy musi być nudne?
A może zrobić to przeżywając wciągającą przygodę?


– Może weźmiemy udział w wciągającej grze politycznej rozgrywającej się w niewielkim tajemniczym miasteczku M, w którym zbliżają się wybory samorządowe. Takie małe miasteczko a działają tam 4 partie polityczne, aktywny komitet obywatelski, cała masa dziennikarzy i socjologów. Wygra komitet, który zaproponuje najlepsze rozwiązania problemów naszego miasta. Wszyscy z niecierpliwością czekają na wyniki głosowania…

Polsko! Chcę Cię poznawać!– Może wcielimy się w rolę znanych i lubianych bohaterów narodowych, artystów, pisarzy, polityków i postaci dnia codziennego związanych z polską historią, literaturą, sztuką? Nic tak nie rozpala pasji uczenia się o życiu tych postaci jak wejście w ich „skórę”.

Edukacyjna Przygoda to świety pomysł na wycieczkę nie tylko kiedy jest ciepło, ale nawet wtedy, kiedy za oknem deszcz lub śnieg.

Przygoda Edukacyjna - Przedmioty humanistyczneTym bardziej, że w okresie styczeń-marzec nasze wycieczki i warsztaty są tańsze.

 

Moduły wycieczki

Edukacyjna Przygoda dla klas skład się z modułów dobieranych przez nauczyciela i klasę. Każdy moduł trwa od 2 do 6 godzin zajęć:

Wybory w Mieście M – jest to gra będąca symulacją wyborów samorządowych. Uczniowie wcielają się w rolę polityków i podejmują decyzje o sposobach rozwiązania problemów Miasta M. Wybory w Mieście MWarsztat bardzo dobrze wpisuje się w program przedmiotu WOS, ale także uczy aktywności obywatelskiej.

Polsko! Chcę Cię poznawać! – w ramach tego warsztatu uczniowie wcielają się w rolę historycznych i literackich postaci związanych z Polską, do wyboru są aż 102 postacie dlatego grać możemy długo. Postacie wykonują następnie różne zadania: dzielą się wiedzą o sobie, kręcą film, robią scenkę…

 

Przykładowy program Edukacyjnej Przygody – Nauki humanistyczne

Przygoda Edukacyjna - Przedmioty humanistycznePrzykładowy program edukacyjnej przygody - przedmioty humanistyczne

Przygoda Edukacyjna - Przedmioty humanistyczneOczywiście do naszej wycieczki możemy dobierać moduły również z innych Edukacyjnych Przygód dla klas. Zadzwoń do naszego specjalisty, a pomoże dobrać najciekawszy i najbardziej wciągający zestaw Przygód dla Waszej klasy skomponowany z naszych modułów warsztatowych.

 

Wolne terminy i rezerwacja

Zapraszamy do sprawdzenia wolnych terminów i rezerwacji:

Maria Mikuła  502 928 477

maria.mikula@fsd.lublin.plPrzygoda Edukacyjna - Przedmioty humanistyczne

 

Bezpłatny certyfikowany kurs dla nauczyciela

Nauczycielom biorącym udział w wycieczkach dwudniowych i dłuższych bezpłatnie przekazujemy dostęp do profesjonalnych, certyfikowanych kursów on-line zakończonych wydaniem zaświadczenia na wzore MEN (Dz. U. z dnia 16 maja 2014 r. poz. 622).

 Przygoda Edukacyjna - Przedmioty humanistyczne

Cennik wycieczek


Przygoda Edukacyjna - Przedmioty humanistyczneJesteśmy organizacją realizującą misję dobrego wychowania dzieci i młodzieży, dlatego istnieje możliwość dużej indywidualnej negocjacji cen w zależności od ilości klas (np. wszystkie klasy z rocznika lub szkoły), wcześniejszej współpracy z szkołą oraz dla szkół z województwa lubelskiego. Zapraszamy do kontaktu, a na pewno znajdziemy satysfakcjonujące Państwa rozwiązanie.

 

Wycieczka 24-godzinna

Edukacyjna Przygoda 24-godzinna to świetna propozycja dla całego rocznika. Klasa przyjeżdża rano, bierze udział w całodziennych wciągających zajęciach zakończonych Przygoda Edukacyjna - Przedmioty humanistyczneogniskiem lub nocną grą terenową, kolejna klasa przyjeżdża następnego ranka i wspólnie z pierwszą biorą udział w jednym module zajęć, po czy pierwsza klasa wyjeżdża, a druga zostaje do następnego dnia, kiedy przyjedzie następna klasa i tak dalej. Edukacja oraz integracja wewnątrz i pomiędzy klasami gwarantowana.

 

WSZYSTKIE WYCIECZKI I WARSZTATY DLA KLAS

Wycieczki i Warsztaty Integracyjne

Wciągające warsztaty i wycieczki integracyjne dla klas. Nie tylko na początek roku szkolnego!

 

Edukacyjna Przygoda
Ścisła

Warsztaty i wycieczki połączone z edukacją w zakresie matematyki i informatyki.

 

Edukacyjna Przygoda Humanistyczna

Wciągające warsztaty i wycieczki połączone z edukacją w zakresie historii, języka polskiego i WOS.

 

Edukacyjna Przygoda Specjalistyczna

Warsztaty i wycieczki dla klas połączone z warsztatami preorientacji zawodowej i kształtowania kompetencji liderskich.

 

6 odpowiedzi do artykułu “Wycieczki i warsztaty z edukacją w ramach przedmiotów humanistycznych

  1. Krzysztof, V LO

    „Wybory w Mieście M”, zorganizowane w Motyczu Leśnym w ramach projektu „Nic o nas bez nas” pozytywnie mnie zaskoczyły. Wycieczki szkolne (generalnie) nie porywają. Zwiedzanie muzeów, w których byliśmy wiele razy potrafi zmienić podejście ucznia co do tego typu wycieczek szkolnych. Dla odmiany – dwudniowe wycieczki kojarzą się uczniom z luźnym, integracyjnym wyjazdem. Dlatego też nie wiedziałem czego miałem się spodziewać na miejscu.

    Do projektu podchodziłem z lekkim dystansem, jednak już od pierwszych godzin spędzonych w Motyczu zaangażowałem się w swoją rolę – byłem kandydatem na radnego.

    Plusem warsztatów było podejście osób prowadzących projekt (trenerów) do uczniów. Atmosfera panująca w tym czasie była nie tyle rodzinna co, swobodna. Nie było żadnego nacisku na uczniów, projekt przeprowadzony został w taki sposób, że czasami zapominaliśmy że jest to tylko gra. Wszystko zorganizowane było w tak profesjonalny, realistyczny sposób, że nie dało się nie „wkręcić” w wybory w Mieście M.

    Zaskoczył mnie też plan zajęć. Debaty, wiadomości, pogoda, spoty wyborcze – nawet przez myśl mi nie przeszło, że podczas projektu w ramach zajęć szkolnych będę biegał przebrany za biedronkę i przekonywał innych do haseł swojej partii. Wszystko przeprowadzone było w naprawdę ciekawy sposób, nie było nudnego, monotonnego siedzenia i słuchania, którego spodziewała się moja klasa.

    Sądzę, że projekty tego typu powinny być organizowane częściej, pozwoliłoby to zainteresować młodzież życiem społecznym i politycznym. Zauważyłem, że po projekcie słowo „obywatel” nabrało dla mnie szerszego znaczenia. Pokazanie wszystkiego od kuchni, w praktyce, jest to o wiele wydajniejszym sposobem przekazywania wiedzy, niż książka.

    P.S Dałbym 5- za ten dzwoneczek, ale pierogi gwarantują 5+ !

  2. Martyna, V LO

    Warsztaty w Motyczu były dla nas ciekawym doświadczeniem. Dały możliwość zintegrowania się z klasą, nauczyły nas pracy w grupach. Trenerzy byli świetnie wyszkoleni w przedmiocie wiedzy o społeczeństwie. Nauka przekazywana była poprzez zabawę, dlatego wszyscy chętnie uczestniczyli w zajęciach. Na dwa dni wcieliliśmy się w inną postać i poczuliśmy się odpowiedzialni za swoje miasto „M”. Poznaliśmy ciekawe aspekty polityki: kręcenie spotu reklamowego, debatę, kampanię wyborczą czy same wybory. Podczas pracy w grupach musieliśmy wykazać się kreatywnością i pomysłowością.

    Myślę, że zdobyte informacje zostaną nam w pamięci na długo.

  3. Agata, V LO

    Informację o planowanym wyjeździe do Motycza przyjęliśmy raczej sceptyczne. Nie dlatego, że nie chcieliśmy brać udziału w warsztatach (w końcu to 2 dni bez szkoły :)) Myślę, że nie wiedzieliśmy dokładnie na czym „Wybory w Mieście M” mają polegać. Byliśmy jednak ciekawi, czy rekomendacje nauczycieli są uzasadnione.

    Przebieg warsztatów przerósł nasze oczekiwania. Wszyscy czynnie braliśmy udział w przygotowaniach do kampanii wyborczej, tworzeniu spotów wyborczych a także bezpośrednio w wyborach. Każdy miał przydzieloną rolę społeczną – część z nas była politykami, część socjologami, część dziennikarzami, ale co najważniejsze – wszyscy byliśmy mieszkańcami miasta M i mieliśmy zadbać o dobro wspólne poprzez współpracę. Między kolejnymi zadaniami związanymi z wyborami, zorganizowano wiele gier i zabaw integracyjnych, które do tej pory miło wspominamy

    Jeśli chodzi o ocenę warsztatów – jest zdecydowanie pozytywna! Ogromna dawka wiedzy przekazywana przez zabawę, czyli połączenie przyjemnego z pożytecznym. Na warsztatach mieliśmy szansę spędzić trochę czasu razem, poza szkołą, robiąc jednocześnie coś interesującego. Nasz pobyt w Motyczu zaplanowany był perfekcyjnie, od początku do końca, nie było czasu na nudę

    P.S. Czekamy z niecierpliwością na kolejne warsztaty!

  4. Uczniowie klasy II e, IV LO w Lublinie

    Warsztaty w Motyczu Leśnym zostaną na długo w naszej pamięci. Wzięcie udziału w projekcie „Nic o nas bez nas – edukacja obywatelska młodzieży” było dla nas cennym doświadczeniem. W praktyce przekonaliśmy się jak wyglądają przygotowania do kampanii wyborczej i same wybory. Wzbogaciło to naszą wiedzę i pozwoliło zrozumieć, że kandydat w wyborach musi mieć "twarde’’ argumenty, by przekonać do siebie wyborców. Trafionym pomysłem było przekazanie nam karteczek nadających nam nową tożsamość. Każdy na dwa dni mógł stać się kimś innym… Podczas trwania warsztatów poczuliśmy się prawdziwymi mieszkańcami Miasta M, zrozumieliśmy jego problemy i staraliśmy się znaleźć skuteczny sposób na ich rozwiązanie.

    Podczas warsztatów panowała atmosfera sprzyjająca nauce i integracji klasy. Trenerzy byli dobrze przygotowani pod względem merytorycznym, chętnie dzielili się swoją wiedzą z zakresu ordynacji wyborczej. Nie było czasu na nudę – były chwile przeznaczone na zabawę i naukę. Warsztaty pozwoliły nam rozwinąć swoją kreatywność, są dla nas ceną wskazówką w drodze ku dorosłemu życiu.

  5. Ewa Grodecka, nauczyciel j. polskiego, Gimnazjum nr 19 w Lublinie

    Każda pora roku ma swój urok: pierwsze wiosenne promyki, dojrzałe kłosy zbóż, barwy jesieni czy pola ukryte pod śnieżną pierzynką. Byle dalej od szkolnych ławek, byle bliżej kolegów. Niby na co dzień razem, a tak naprawdę niewiele o sobie wiemy. Dlatego warto spotkać się z dala od tablicy, bliżej kolegów z innych klas, porozmawiać ze sobą i o sobie, ale inaczej. Można napisać list do siebie, spróbować swoich umiejętności dyskutowania, pobawić się w aktora i wizażystę. Można się pouczyć, ale też uczyć się od innych. Nikt nie mówi szeptem, nie karci, nie dyscyplinuje. Wręcz przeciwnie! Zewsząd słychać wsparcie: Spróbuj, na pewno ci się uda! Po ośrodku kręcą się nauczyciele. Otoczenie sprawia, że prym nadają uczniowie. Dobrze jest popatrzeć na uczniów z innej perspektywy, zobaczyć w nich zakompleksionego nastolatka lub żądnego pochwał prowodyra. Role się odwracają. Ci, którzy podczas codziennych zajęć milczą, tutaj, w Motyczu Leśnym zadziwiają operatywnością, umieją upiec pyszny placek, są duszą towarzystwa, świetnie radzą sobie w zespole.

    Zaczął się wrzesień, odbył się kiermasz ciast, jak myślicie?  Na co zbieramy pieniążki? Odpowiedź wydaje się oczywista: zakładamy niewidzialną Koronę i planujemy kolejne warsztaty w Motyczu Leśnym. Będzie jeszcze lepiej. Przecież już się znamy! Tym razem skupimy się na powojennej historii naszego kraju. Może uda nam się zaplanować plenerową grę historyczną? A zatem runą kolejne mury. Niewielki dworek ma swoją magię, wypełnia się nami i naszymi pomysłami, jednoczy nas, inspiruje, odrywa od codzienności. To genius loci!

  6. Sylwia, Gimnazjum nr 19 w Lublinie

    Oj, działo się w Motyczu, działo:
    – szukaliśmy danieli,
    – uczyliśmy się frazeologizmów,
    – wystawialiśmy Panią Twardowską,
    – uczyliśmy się sztuki debatowania,
    – oglądaliśmy film Cyrk motyli,
    – pisaliśmy do siebie listy z przeszłości,
    – lepiliśmy bałwana,
    – piekliśmy pizzę, że palce lizać…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *