akademia

Akademia Przedsiębiorczości Społecznej

bezpłatny program systemowego wzmocnienia zarządów organizacji wspierających rodziny oraz wychowanie dzieci i młodzieży realizowany przez Centrum Dobrego Wychowania

Akademia to 6 zjazdów warsztatowych, wizyty studyjne w doświadczonych organizacjach, mentoring, proces certyfikacji i seminarium podsumowujące. Uczestnictwo jest bezpłatne.

Udział w Akademii to propozycja dla zarządów organizacji, jeśli:

- na sercu leży Wam wspieranie dobra rodziny i wychowania w Polsce

- chcecie lepiej „ułożyć” Waszą pracę, tak, żeby była bardziej efektywna i skuteczna, to znaczy poprawić organizację i zarządzanie oraz uzyskać certyfikat to poświadczający

- chcecie nauczyć się skutecznej pracy z ludźmi oraz inspirowania ich do działania

- chcecie zbudować silny zespół i dowiedzieć się, jak angażować kolejne osoby wspierające Wasze działania

- chcecie nauczyć się, jak zbudować stabilne źródła finansowania działań organizacji

- chcecie poznać całe mnóstwo innych zagadnień związanych z skutecznym prowadzeniem organizacji

- chcecie otrzymać wsparcie doświadczonych praktyków systemowego zarządzania organizacjami

- chcecie poznać inne organizacje z całej Polski, które tak jak Wy wspierają rodziny i wychowanie

Czego się nauczycie?

Uczestnicząc w Akademii zdobędziecie kompetencje w ramach 7 szerokich zagadnień.

podstawy

Podstawy zarządzania

określenie misji i wizji organizacji, podstawy planowania strategicznego (w okresie 3 do 5 lat), taktycznego i operacyjnego, stała ewaluacja strategii, opracowywanie i weryfikowanie procedur, algorytmizacja zadań

dokument

Merytoryka

strategie opracowywania i wdrażania oferty programowej organizacji, czyli sedna tego, czym się zajmuje, opracowywanie „produktów”, ewaluacja merytoryki, sposoby gromadzenie i strukturyzacji posiadanego know-how i wiedzy eksperckiej, dostosowanie działań do potrzeb odbiorców (w tym odbiorców z specjalnymi potrzebami)

kadra

Kadra

strategie rekrutacji, szkolenia i wynagradzania zespołu, budowanie motywacji wewnętrznej zespołu, komunikacja wewnętrzna, aspekty prawne zatrudniania pracowników, dbałość o prawa pracownicze, budowanie zespołów wolontariackich, programy rozwoju kompetencji wolontariuszy

komunikacja

Komunikacja zewnętrzna

strategie marketingu organizacji i informowania o działaniu w otoczeniu zewnętrznym, podstawy marketingu internetowego i wykorzystywania mediów społecznościowych, angażowanie społeczności, budowanie partnerstw lokalnych, budowanie pozytywnego wizerunku organizacji, transparentność organizacji

finanse

Finanse

planowanie budżetowe, pozyskiwanie i rozliczanie środków, strategie budowania stabilności finansowej organizacji niezależnej od środków publicznych, fundraising stały i akcyjny, fundraising w Internecie, budowanie bazy darczyńców, relacje z darczyńcami, działalność gospodarcza w organizacji pozarządowej, inne – nietypowe sposoby pozyskiwania środków na działalność (np. kapitały żelazne, nawiązki sądowe)

administracja

Administracja organizacji

strategia opracowania i stałej ewaluacji aspektów administracyjnych funkcjonowania organizacji, obiegu informacji, dokumentacji, procedur wewnętrznych, spełniania wymogów prawnych (np. w zakresie archiwizacji dokumentacji)

infrastruktura

Infrastrukutra

strategie rozwoju infrastrukturalnego, dostępność infrastruktury lokalowej dla organizacji pozarządowych, sposoby budowania własnej infrastruktury niezbędnej do realizacji misji organizacji, pozyskiwanie i administrowanie darowiznami rzeczowymi, procedury zarządzania majątkiem i wyposażeniem organizacji, porządek w miejscu pracy

W ramach Akademii bezpłatnie otrzymujecie:

- 6 stacjonarnych dwudniowych zjazdów szkoleniowych w Centrum Dobrego Wychowania (ze zwrotem dużej części kosztów podróży)

- wizyty studyjne w doświadczonych organizacjach

- mentoring z osobami na co dzień pracującymi w doświadczonych organizacjach

- proces certyfikacji organizacji poświadczający zdobyte przez Was umiejętności i wdrożone zasady skutecznego działania

- seminarium podsumowujące na zakończenie procesu certyfikacji

Udział w Akademii to budowanie środowiska organizacji troszczących się o dobro dzieci, młodzieży i rodzin w Polsce!

Terminy zjazdów

Zjazdy odbywają się w Centrum Dobrego Wychowania (Motycz Leśny, woj. lubelskie) w piątki i soboty (z możliwością noclegu od czwartku). W ramach projektu zapewniamy również zwrot dużej części kosztów dojazdów.

podstawy

3-4 października 2025

Podstawy zarządzania

24-25 października 2025

Merytoryka

dokument
kadra

14-15 listopada 2025

Kadra

30-31 stycznia 2026

Komunikacja zewnętrzna

komunikacja
finanse

17-18 kwietnia 2026

Finanse

12-13 czerwca 2026

Administracja i infrastruktura

administracja
seminarium

13 listopada 2026

Seminarium podsumowujące po procesie certyfikacji

Do udziału projekcie zapraszamy 2-3 osobowe zespoły z zarządów organizacji pozarządowych, zajmujących się wspieraniem rodzin i wychowania (w tym organizacji prowadzących świetlice, szkoły i inne formy wspierające wychowanie i rodziny).

Organizatorzy Akademii

Akademię prowadzą doświadczone organizacje zajmujące się wspieraniem rodziny i wychowania.

Pobierz podręcznik Akademii

Pobierz podręcznik Systemowe Zarządzanie w Organizacjach Społecznych - czyli merytoryczny owoc pierwszej edycji Akademii, w której wzięło 12 organizacji z całej Polski i zobacz, czego w ramach Akademii nauczysz się w praktyce.

podrecznik-strony

Zespół prowadzący Akademii

Szkolenia w ramach Akademii prowadzą doświadczeni eksperci, m.in.:

waclaw-czakon-k

Wacław Czakon

założyciel i prezes Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo

Założyciel i prezes Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo, dyrektor Akademii Młodzieżowej, wykładowca akademicki. Psycholog, oddany młodzieży wychowawca. Lider działań społecznych. Autor wielu programów edukacyjnych i wychowawczych. Członek międzynarodowego stowarzyszenia innowatorów społecznych ASHOKA.

elwira-wojciechowska-k

Elwira Wojciechowska

ekspertka HR

Wieloletnia koordynatorka programów społecznych z obszarów: edukacja, wychowanie, kultura, wolontariat, społeczna odpowiedzialność biznesu. Posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji Dyrektor Centrum Dobrego Wychowania. Zawodowo zainteresowana tematem HR, przede wszystkim zarządzania zorientowanego na pracy z talentami.

zbigniew-barcinski-k

Zbigniew Barciński

prezes Stowarzyszenia Natan

Doktor w zakresie edukacji medialnej. Prezes Zarządu Stowarzyszenia Pedagogów NATAN. Od ponad trzydziestu lat pracuje w organizacjach pozarządowych. Autor programów szkoleniowych oraz wielu publikacji dydaktycznych i wychowawczych. Członek Rady Działalności Pożytku Publicznego VI kadencji.

michal-czakon-k

Michał Czakon

doktor psychologii

Dydaktyk, trener, tutor, wykładowca. Specjalista w dziedzinie pisania wniosków o dotacje. Pomysłodawca metod edukacyjnych Centrum Dobrego Wychowania i koordynator kursów online i strefy wiedzy. Autor podręcznika Jak Uczyć Skuteczności. Autor bloga JakDzialacSkutecznie.pl

zofia-jaroszuk-k

Zofia Jaroszuk

wiceprezes Zarządu Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo

Pedagog, studia podyplomowe na KUL w zakresie zarządzania projektami społecznymi, 30-letni staż pracy w placówkach wsparcia dziennego, współautorka programów wychowawczych, współautorka wielu pozycji książkowych dotyczących zarządzania pracą wychowawczą, edukacyjną i społeczną.

asia

Joanna Misiarz

psycholog

Współtwórca projektów edukacyjnych Centrum Dobrego Wychowania, współautorka koncepcji warsztatów i treningów kompetencyjnych dla młodzieży, koordynator projektów dla młodzieży i kadr oświaty realizowanych w Centrum.

marzena-malaczynska-k

Marzena Małaczyńska

wiceprezes Zarządu Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo

Dyrektor Biura Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo i Wiceprezes Zarządu. Absolwentka Politechniki Lubelskiej, ponad 30-letni staż pracy w zarządzaniu administracyjnym w tym 15 lat w organizacji pozarządowej. Wieloletnie doświadczenie w obsłudze administracyjnej realizacji projektów.

Opinie o Akademii

Opinie osób uczestniczących w poprzedniej edycji programu

Szkolenie rozszerzające horyzonty, układające procesy, dające podwaliny do rozwoju i skalowalności 🙂

Andrzej Cwynar - Fundacja dla Rodziny (Oława)

Udział w Akademii był dla nas cennym doświadczeniem pracy nad potrzebami naszej organizacji oraz czasem spotkań z inspirującymi ludźmi z innych organizacji.

Katarzyna Jączyńska - Wspólnota Dobrego Pasterza (Katowice)

Troje członków Stowarzyszenia Inicjatyw Lokalnych „Przystań” w Ulanowie brało udział w pierwszej edycji „Akademii Przedsiębiorczości Społecznej”. Jest to program, dzięki któremu otrzymaliśmy ogromny pakiet wiedzy i umiejętności obejmujący wszystkie obszary zarządzania organizacją pozarządową. Mogliśmy uzupełnić i uporządkować posiadane przez nas kompetencje oraz uporządkowaliśmy swoją dokumentację. Spotkaliśmy inspirujących pasjonatów z różnych organizacji. Dziękujemy za bardzo rzeczowe rozmowy, pomysły i przekazywany zapał do aktywności. Osoby z innych organizacji, które brały udział w zjazdach wiele wniosły do naszego życia. Zdobyte wiadomości, to wielka wartość, ale nieoceniona była również zbudowana przez prowadzących atmosfera pełna życzliwości, akceptacji, serdeczności i partnerstwa we wzajemnych relacjach. Dziękujemy.

Jan Kosior - Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych Przystań w Ulanowie

Udział w Akademii Przedsiębiorczości Społecznej bardzo pomógł naszej organizacji odpowiednio ułożyć i zarządzać całą strukturą fundacji. Zdobyliśmy cenną wiedzę na temat prowadzenia organizacji oraz zawiązaliśmy cenne relacje. Owocem udziału w Akademii jest rozwój i powiększenie naszej organizacji i skuteczniejsze realizowanie naszej misji.

Julia Łopuszańska - Fundacja W Dobrym Kierunku (Lublin)

Udział w Akademii Przedsiębiorczości Społecznej to świetna okazja do rozwoju i inspiracji, porządna dawka wiedzy i umiejętności, ale również cenne kontakty z innymi osobami i organizacjami. Polecam z całego serca!

Marta Kuźba - Związek Dużych Rodzin 3+ (Koło w Lubochni)

Z pełnym przekonaniem polecamy udział w Akademii Przedsiębiorczości Społecznej – nasz zarząd uczestniczył w I edycji i był to niezwykle wartościowy czas rozwoju, inspiracji i wymiany doświadczeń. Akademia dostarczyła nam nie tylko konkretnych narzędzi do skutecznego zarządzania organizacją, ale również motywacji do dalszego działania – zachęcamy inne organizacje, by skorzystały z tej wyjątkowej szansy!

Sylwia Czubat - Stowarzyszenie Postaw na Zdrowie (Jeżowe)

Udział w projekcie Akademii Przedsiębiorczości Społecznej był dla nas ogromnie wartościowym doświadczeniem. Zyskaliśmy nie tylko konkretne umiejętności, które pomagają nam lepiej realizować naszą misję, ale także spotkaliśmy ludzi z pasją, wiedzą i otwartością, którzy inspirowali nas do dalszego rozwoju.Wcześniej pomagaliśmy rodzinom, nie posiadając osobowości prawnej – działaliśmy oddolnie, z potrzeby serca, ale bez formalnych narzędzi. Dzięki udziałowi w projekcie zdobyliśmy wiedzę i odwagę, by założyć fundację, Fundację Wybieram Rodzinę. Dziś możemy działać szerzej, skuteczniej i z jasno określoną misją. Jako absolwenci Akademii Przedsiębiorczości Społecznej idziemy jako liderzy dalej, z większą wiedzą, pewnością i motywacją.Z całego serca polecamy udział w tym projekcie innym, bo zmiana zaczyna się od działania.Jeśli chcesz nauczyć się jak pozytywnie wpływać na swoje otoczenie, a przy tym "pomaganie" osadzić, na konkretnych szeroko pojętych kompetencjach z zakresu skutecznego prowadzenia organizacji, to nie zastanawiaj się ani chwili. Akademia Przedsiębiorczości Społecznej to wyjątkowi ludzie, niepowtarzalne miejsce i bezcenny, a zarazem tak wartościowy czas.

Ania Kozak - Fundacja Wybieram Rodzinę (Parczew)

Udział w Akademii Przedsiębiorczości Społecznej to doskonała okazja do poszerzenia kompetencji liderów organizacji: wszechstronny program (od określenia misji i celów, zarządzania zespołem po sprawy administracyjne), nawiązane kontakty, prowadzący, którzy dzielą się praktyczną wiedzą i dużym doświadczeniem i serdeczna atmosfera podczas zjazdów! Gorąco polecam!

Mariola Matlakowska - Stowarzyszenie „Mała szkoła – Wielkie Szanse” (Marianka)

Ten program wzniesie działania Waszej organizacji na kolejny - wyższy poziom!

Masz pytania?

Napisz lub zadzwoń.Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

michal-czakon-k

Michał Czakon

michalczakon@fsd.lublin.pl, tel.: 513 056 931

Szkolenia otwarte

Elementem kampanii zapraszającej do udziału w projekcie są otwarte bezpłatne jednodniowe szkolenia (z możliwością noclegu i zwrotem części kosztów dojazdów), w czasie których opowiemy szczegółowo o koncepcji Akademii i łatwiej będzie podjąć decyzję o wzięciu w niej udziału. Udział w tych szkoleniach nie jest wymagany do przystąpienia do projektu. Zapraszamy na nie maksymalnie 2 osoby z jednej organizacji (prosimy zapisać się oddzielnie).

Szkolenia te odbędą się w dniach (do wyboru):
- 7 czerwca 2025 (sobota)
- 13 czerwca 2025 (piątek)

Na zgłoszenia do szkoleń otwartych czekamy do 31 maja 2025 (sobota).

Formularz zgłoszeniowy do projektu z pełnymi danymi organizacji zostanie uruchomiony po realizacji szkoleń otwartych.

APS - Szkolenia otwarte
Termin szkolenia otwartego

NOWE_FIO_zestawienie_1_KOLOR