Zapisz się na darmowy kurs Jak Skutecznie Pracować z Grupą i Klasą
zobacz nasze warsztaty dla klas

Bibliografia

Spis wszystkich książek i artykułów cytowanych w Strefie Wiedzy:

 

Bronson P., Merryman A. (2014). Rewolucja w wychowaniu. Warszawa: Świat Książki. | Jak udzielać informacji zwrotnej, chwalić i doceniać [do pobrania]

Bulla B. (2006). Przyczyny i treści lęków w percepcji uczniów. W: M. John-Borys, Z. Dołęga (red.). Z badań nad zdrowiem psychicznym uczniów - wstęp do działań profilaktycznych szkoły. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. s. 89-118. | 15 prostych ćwiczeń i pomysłów na zajęcia budujących współpracę i poprawiających relacje i komunikację w grupie i klasie

Cain S. (2012). Ciszej proszę… Siła introwersji w świecie, który nie może przestać gadać. Warszawa: Laurum. | Arkusz Wartości i Karty Wartości [do pobrania]

Carbonell David A., (2017). W pułapce niepokoju. Jak przechytrzyć własny mózg i przestać się zamartwiać. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie ze stresem szkolnym

Cialdini R. (2004). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP. | Po co i jak uczyć wdzięczności (siebie i innych)?

Covey S. (1996). 7 nawyków skutecznego działania. Warszawa: Medium. | Po co i jak uczyć wdzięczności (siebie i innych)?

Covey S. (1996). 7 nawyków skutecznego działania. Warszawa: Medium. | Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie z trudnymi wydarzeniami, na które nie mamy wpływu [konspekt do pobrania]

Covey S. (2005). 8. nawyk. Od efektywności do wielkości i odkrycia własnego głosu. Poznań: Rebis. | Sztuka zadawania pytań, czyli moc pytań w edukacji. Jak uczyć myślenia, odpowiedzialności i budowania samoświadomości za pomocą pytań

Czakon M. (2019). Jak Uczyć Skuteczności. Siebie i innych. Centrum Dobrego Wychowania. | Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie z trudnymi wydarzeniami, na które nie mamy wpływu [konspekt do pobrania]

Dębski M., Flis J. (2022). Zdrowa szkoła. Ocena jakości relacji szkolnych w świetle ogólnopolskich wyników badań uczniów i nauczycieli. Gdańsk: Fundacja Dbam o Mój Zasięg. | 15 prostych ćwiczeń i pomysłów na zajęcia budujących współpracę i poprawiających relacje i komunikację w grupie i klasie

Dębski M., Flis J. (2023). MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym. Raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi w Polsce. Warszawa: Fundacja Unaweza. | 15 prostych ćwiczeń i pomysłów na zajęcia budujących współpracę i poprawiających relacje i komunikację w grupie i klasie

Diehl M., Stroebe W. (1987). Productivity loss in brainstorming groups: toward the solution of a riddle. Journal of Personality and Social Psychology; 53(3): 497–509. | Jak uczyć kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Na czym polega kreatywność

Dweck C. S. (1986). Motivational processes affecting learning. American Psychologist, 41(10), s. 1040-1048. | Jak udzielać informacji zwrotnej, chwalić i doceniać [do pobrania]

Dweck C. S. (1999). Caution – Praise can be dabgerous. American Educator, 23(1), s. 4-9. | Jak udzielać informacji zwrotnej, chwalić i doceniać [do pobrania]

Frank R. H. (2009). Dlaczego piloci kamikadze zakładali hełmy czyli ekonomia bez tajemnic. Kraków: Wydawnictwo Literackie. | Dlaczego żelazka nie mają włączników? i 22 inne niebanalne pytania uczące myślenia

Inglot-Kulas J., Kloc P., (2017). Stres jako antywartość – stres szkolny w opiniach młodzieży szkoły ponadgimnazjalnej. Raport z badań. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie : wartości etyczne współczesnego człowieka. Cz. 1, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. Ks. Bronisława Markiewicza, Jarosław, s. 81-93. | Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie ze stresem szkolnym

Jeleński S. (1956). Lilavati. Rozrywki matematyczne. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. | Jak uczyć kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Na czym polega kreatywność

Komorowska H., (2022). Nauczyciel pod presją. [w:] Współczesna glottodydaktyka wobec zmian edukacyjnych. Nowe wyzwania i innowacyjne rozwiązania, Gabryś-Barker D., Kalamarz R. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, t. 6, s. 13-22. | Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie ze stresem szkolnym

Łaguna, M. (2010). Przekonania na własny temat i aktywność celowa: badania nad przedsiębiorczością. Gdańsk: GWP | Poczucie własnej skuteczności – jak je kształtować? [do pobrania]

Laurman-Jarząbek E., Mazur E.,  Szpringer M. (2015). Bezpieczeństwo w szkole w opinii uczniów i rodziców – komunikat z badań. Studia Paedagogica Ignatiana [online]. 3 czerwiec 2015, T. 17, s. 207–240. | 15 prostych ćwiczeń i pomysłów na zajęcia budujących współpracę i poprawiających relacje i komunikację w grupie i klasie

Lencioni P. (2019). Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Warszawa: MT Biznes. | 15 prostych ćwiczeń i pomysłów na zajęcia budujących współpracę i poprawiających relacje i komunikację w grupie i klasie

Meyer W., Butzkamm A. (1975). Assessing causal factors in arithmetic grades: I. Teacher’s explanations. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie; 7(1): 53–66. | Jak sprawiedliwie i motywująco oceniać pracę uczniów

Michalik-Surówka J., (2008). Stres ucznia i nauczyciela w odpowiedzi na współczesne zagrożenia cywilizacyjne. W: Wspólnota pedagogicznego niepokoju. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s. 49-59. | Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie ze stresem szkolnym

Miller W., Rollnick S. (2014). Dialog Motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie. Kraków: Wydawnictwo UJ (s. 118-121). | Arkusz Wartości i Karty Wartości [do pobrania]

Mischel W., Shoda, Y., Rodriguez M.L. (1989). Delay of gratification in children. Science; 244(4907), s. 933–938. | Jak uczyć pracowitości i wytrwałości - 15 porad dla rodziców, nauczycieli i wychowawców

NIK o zapobieganiu patologiom w szkołach (2014). http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-zapobieganiu-patologiom-w-szkolach.html. [Dostęp: 2024-01-22] | 15 prostych ćwiczeń i pomysłów na zajęcia budujących współpracę i poprawiających relacje i komunikację w grupie i klasie

Ortony A., Turner T.J., (1990). What's basic about basic emotions? Psychological Review. Jul;97(3):315-31. | Wakacyjna Familiada [do pobrania]

Pennebaker J. W., Smyth J. M. (2018). Terapia przez pisanie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | 15 prostych ćwiczeń i pomysłów na zajęcia budujących współpracę i poprawiających relacje i komunikację w grupie i klasie

Regulska A., (2014).  Zagrożone poczucie bezpieczeństwa u uczniów a zjawisko fobii szkolnej, [w:] Socjotechniczne aspekty bezpieczeństwa w szkole, L. Buller (red.), Wydawnictwo PTS, Warszawa. | Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie ze stresem szkolnym

Rogers B., (2014). Jak radzić sobie ze stresem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 19. | Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie ze stresem szkolnym

Sarnat-Ciasto, A. (2015). Tutoring, coaching i mentoring w polskiej szkole? Między chaosem a autentyczną potrzebą. Podstawy Edukacji. Między porządkiem a chaosem, 8, 141–152. | Tutoring, mentoring i coaching w szkole

Sheldon K.M., Lyubomirsky S. (2006). How to increase and sustain positive emo-tion: the effects of expressing gratitude and visualizing best possible selves. The Journal of Positive Psychology; 1(2): 73–82. | Po co i jak uczyć wdzięczności (siebie i innych)?

Sikora R., (2010). Stres szkolny u dzieci rozpoczynających naukę w klasie czwartej. Forum Oświatowe, 2(43). Warszawa | Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie ze stresem szkolnym

Sławińska A., (2016). Zastosowanie progresywnej relaksacji mięśni Jacobsona w praktyce klinicznej. Psychiatria i Psychoterapia, t. 12 (4), s. 3-15. | Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie ze stresem szkolnym

Steers M., Wickham R., Acitelli L. (2014). Seeing Everyone Else's Highlight Reels: How Facebook Usage Is Linked to Depressive Symptoms. Journal of Social and Clinical Psychology. 33. 701-731. 10.1521/jscp.2014.33.8.701. | Jak sprawiedliwie i motywująco oceniać pracę uczniów

Szafrański M. (2018). Zaufanie czyli waluta przyszłości. Moja droga od zera do 7 milionów z bloga. Grupa Wydawnicza Relacja. | Jak sprawiedliwie i motywująco oceniać pracę uczniów

Tromholt M. (2016). The Facebook Experiment: Quitting Facebook Leads to Higher Levels of Well-Being. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking. 19. 661-666. 10.1089/cyber.2016.0259. | Jak sprawiedliwie i motywująco oceniać pracę uczniów

Urzędowska M., (2000). Myśli o samobójstwie a osiągnięcia i niepowodzenia w nauce. Teraźniejszość Człowiek Edukacja, 1, 119-132. | Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie ze stresem szkolnym

Witkin G. (2000). Stres dziecięcy. Czym jest, jak się przejawia, jak mu zaradzić. Poznań: Dom Wydawnictwa REBIS. | Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie ze stresem szkolnym

Wolpert L. (1996). Nienaturalna natura nauki. Gdańsk: GWP. | Jak uczyć zdrowego rozsądku - 17 porad dla rodziców, nauczycieli i wychowawców

Wróblewski A. (2009). Taniec atomów. Wiedza i Życie; sierpień 2009: 65. | Jak uczyć kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów. Na czym polega kreatywność

Zimbardo P., Boyd J. (2012). Paradoks czasu. Warszawa: PWN. | Jak uczyć pracowitości i wytrwałości - 15 porad dla rodziców, nauczycieli i wychowawców

 

Zostaw komentarz



zobacz nasze warsztaty dla klas
Konkurs dla szkół - Ile Waży Mikołaj?
Odwiedź nas w Motyczu
Escape Room

Rodzaje treści

Zrób to sam

Do pobrania

Video

Recenzje

Nasze portale

Prawdziwy Skarb

Kompasy Psychometryczne

Szkoła Przedsiębiorczości

Najczęściej czytane (ostatnie 24h)

Kontakt

Motycz Leśny 51
21-030 Motycz Leśny

Warsztaty dla klas, szkolenia dla dorosłych:
502-928-477, biuro@cdw.edu.pl

Sklep, kursy online:
513-056-931, kontakt@cdw.edu.pl

Copyright © 2025 Centrum Dobrego Wychowania
Witryna zaprojektowana przy użyciu zasobów portalu Freepik.com