Jak zbudować prawdziwy autorytet wśród dzieci i młodzieży?
Wychowawca zawsze postrzegany jest jako lider, dlatego powinien od początku z pełną świadomością wchodzić w rolę lidera grupy i budować swój autorytet. Każdy uczeń najlepiej funkcjonuje w dobrze zorganizowanej grupie, jest wówczas bardziej zmotywowany do działania, rozwija się indywidualnie i społecznie.
W trakcie szkolenia opowiemy o tym jak być autorytetem dla dzieci i młodzeży, ale również o tym, jak bycie prawdziwym autorytetem ułatwia pracę z uczniami. To skondensowana, praktyczna wiedza na temat budowania relacji z uczniem i grupą. Odpowiada na pytanie jak być przykładem, ekspertem i przyjacielem grupy.
CELE SZKOLENIA:
- Przedstawienie korzyści budowania autorytetu wśród dzieci i młodzieży.
- Pokazanie różnicy pomiędzy autorytetem formalnym i nieformalnym.
- Przedstawienie 4 wymiarów budowania autorytetu wśród dzieci i młodzieży.
W czasie szkolenia odpowiadamy na pytania:
- Jak budować prawdziwy autorytet wśród dzieci i młodzieży?
- Czym różni się autorytet formalny od nieformalnego?
- Jaki wpływ na budowanie autorytetu mają wartości, cele i oczekiwania nauczycieli?
- Jak budować relację z uczniem?
- Jak być przykładem dla ucznia, czyli jak mieć realny wpływ na kształtowanie postaw młodego człowieka?
- Jak być ekspertem dla ucznia?
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wszystkich szczebli nauczania oraz wszystkich osób zajmujących się edukacją: trenerów, animatorów, wychowawców.
PROGRAM SZKOLENIA:
Wprowadzenie teoretyczne i część praktyczna w zakresie następujących tematów:
1. Autorytet – definicja i znaczenie.
2. Co składa się na autorytet?
3. Jakie są podstawowe kompetencje w pracy z grupą?
4. Cechy psychiki ludzkiej.
5. Człowiek jako istota społeczna.
6. Cechy nauczyciela będącego ekspertem, przykładem i przyjacielem ucznia.
Przeczytaj o tym więcej na naszym blogu:
Szkolenie obecnie jest prowadzone w formie online i trwa 4 godziny lekcyjne - 4 x 45 min.

Opinie uczestników szkoleń
Centrum Dobrego Wychowania w liczbach