Zapisz się na darmowy kurs Jak Skutecznie Pracować z Grupą i Klasą

Katalog Metod Budowania Motywacji [do pobrania]

Za nami druga edycja projektu „Szkolaprzedsiebiorczości.pl – edukacja ekonomiczna poprzez klasowe firmy symulacyjne. Edycja 2019” realizowanego przy współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Podsumowanie pracy firm oraz rozstrzygnięcie konkursu odbyło się podczas dwóch seminariów podsumowujących projekt, które zorganizowaliśmy w Przemyślu i Warszawie. Zapraszamy do pobrania katalogu i materiałów do realizacji angażujących metod edukacyjnych realizowanych przez uczniów.

 

Celem spotkań podsumowujących było zaprezentowanie programu Szkoła Przedsiębiorczości szerokiemu gronu nauczycieli i dyrektorów szkół. Zaproszeni prelegenci przygotowali krótkie wystąpienia dotyczące rozbudzania motywacji u uczniów, cech osobowości osób przedsiębiorczych oraz tego jak z pasji zrobić sposób na życie. Uczestnicy seminariów dowiedzieli się również o metodzie firmy młodzieżowej, która była główną metodą zastosowaną w projekcie.

 

Firmy młodzieżowe, czyli klasy uczestniczące w projekcie, przygotowały specjalne wystąpienia prezentujące ich działalność na terenie szkół. Było to bardzo inspirujące wydarzenie, bowiem każda firma opowiadała o swojej pracy i swoich pomysłach na angażujące metody, jakie można zastosować do nauki przedsiębiorczości. Młodzież miała bardzo kreatywne podejście do głównego zadania projektowego. Bardzo wiele firm wykorzystywało aplikacje internetowe służące do przygotowania i przeprowadzania quizów. Duża część firm sięgnęła do metod rywalizacyjnych, np. gra planszowa dotycząca SKO, questingi po szkole, gry terenowe, gry wielkoformatowe, gry inwestycyjne i symulacyjne. Uczniowie szkół podstawowych uczestniczących w projekcie bardzo często organizowali warsztaty dla młodszych kolegów, np. jak oszczędzać pieniące, ciekawostki o pieniądzach na świecie itp. Uczniowie szkół średnich często korzystali z nowych technologii, np. gry terenowe z kodami QR. Popularną formą były również konkursy: od plastycznych (dla dzieci młodszych) przez quizy (np. na podstawie prezentacji, filmu lub prelekcji) po ogólnoszkolne (np. na mapę myśli). W szkołach, na terenie których funkcjonuje radiowęzeł uczniowie realizowali audycje na tematy związane z przedsiębiorczością. Firmy młodzieżowe inspirowały się popularnymi teleturniejami telewizyjnymi, np. kalambury, milionerzy, koło fortuny. Wśród inicjatyw były również: wyjazd na forum ekonomiczne do Krosna, spotkania z lokalnymi przedsiębiorcami,  festiwal piosenki ekonomicznej, ekonomiczne Tabu (nawiązanie do popularnej gry).

 

Katalog Metod Budowania Motywacji

Różnorodność metod i pomysłowość firm młodzieżowych zainspirowała nas do stworzenia Katalogu Metod Budowania Motywacji. Jest to zbiór najciekawszych inicjatyw, wybranych przez firmy młodzieżowe. Uczestnicy sami zdecydowali, które działania wyszły im najlepiej, którymi chcą się pochwalić.

 

Pobierz Katalog Budowania Metod Motywacji (pdf)

 

A tutaj najciekawsze materiały edukacyjne, wykorzystywane w trakcie inicjatyw – możecie je wykorzystywać w trakcie Waszych działań edukacyjnych:

- Ekonomiczne Krzyżówki – regulamin konkursu i 11 krzyżówek z hasłami dotyczącymi ekonomii (pdf)

- Przedsiębiada – Turniej wiedzy o przedsiębiorczości: Regulamin i pytania (pdf)

- Scenariusz Przedsiębiorczej Audycji - do realizacji przez szkolny radiowęzeł (pdf)

- Ekonomiczne Tabu (pdf)

 

Jak się Wam podobają te metody wymyślone przez młodzież? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

 

Znak_NBP_formułka_zielony - poziom

 

Zostaw komentarz



Odwiedź nas w Motyczu
Konkurs Mapa Myśli

Rodzaje treści

Zrób to sam

Do pobrania

Video

Recenzje

Nasze portale

Prawdziwy Skarb

Kompasy Psychometryczne

Szkoła Przedsiębiorczości

Najczęściej czytane (ostatnie 24h)

Kontakt

Motycz Leśny 51
21-030 Motycz Leśny

Warsztaty dla klas, szkolenia dla dorosłych:
502-928-477, biuro@cdw.edu.pl

Sklep, kursy online:
513-056-931, kontakt@cdw.edu.pl

Copyright © 2020 Centrum Dobrego Wychowania
Witryna zaprojektowana przy użyciu zasobów portalu Freepik.com