Zapisz się na darmowy kurs Jak Skutecznie Pracować z Grupą i Klasą
zobacz nasze warsztaty dla klas

Mafia

Klasyka gatunku. Oryginalne zasady tej gry zostały opracowane przez Dmitrija Dawidowa w 1986 na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Moskiewskiego. Fama niesie (czyt. "w internecie piszą"), że była ona wykorzystywana w ZSSR do szkolenia szpiegów i dyplomatów. Obecnie gra ma bardzo dużo wariantów, a tu zostanie przedstawiony jeden z prostszych.

Gra toczy się w małym miasteczku, gdzie codziennie zbiera się rada miasta, by obradować nad bieżącymi problemami. Ostatnio w mieście pojawił się bardzo duży problem, ponieważ zaczęła działać w nim mafia. Przed rozpoczęciem gry wybiera się (za pomocą losowania kart, tak, żeby gracze nawzajem nie znali swoich ról – kart nie można pokazywać w czasie gry) przedstawicieli mafii (powinno ich być około trzy razy mniej niż wszystkich graczy). Mistrz gry (może nim być pierwsza zabita osoba) zapowiada, że zapada noc. Wszyscy zamykają oczy i budzi się mafia. Mafia poznaje się nawzajem i może kogoś zabić – przez nieme wskazanie głową lub ręką (w zależności od przyjętych zasad w pierwszą noc mafia może również nie zabijać). Następnego ranka budzi się miasto i zaczyna obrady, dotyczące tego, kto jest w mafii i kogo trzeba stracić. Miasto w ciągu jednego dnia zabija jedną osobę (drogą głosowania). Osoby, które zostały zabite przez (mafię lub przez radę miasta) odchodzą z kręgu. Lepiej jest również, żeby nie pokazywały swoich kart (choć można się oczywiście umówić, że pokazują). Gra polega na wyeliminowaniu wszystkich członków mafii lub zabiciu wszystkich uczciwych obywateli miasta.

Do gry można wprowadzić również dodatkowe role. Do najpopularniejszych należy inspektor Cattani, który każdej nocy dowiaduje się od Mistrza Gry roli jednego z graczy. Może on się ujawnić w czasie obrad rady miasta (choć równie dobrze ktoś może się pod niego podszywać). Istnieje również wiele innych ról i udoskonaleń gry (np. zapalone świeczki przed żyjącymi). Zainteresowanych odsyłamy do Wikipedii.

 

graf1 graf2 graf3 graf4 graf5
60 - 120 min.

karty do gry, rekwizyty dodatkowe

wolne tempo wiek > 14
liczba 8 - 16
miejsce bez znaczenia

 

Zostaw komentarz



zobacz nasze warsztaty dla klas
Odwiedź nas w Motyczu
Escape Room

Rodzaje treści

Zrób to sam

Do pobrania

Video

Recenzje

Nasze portale

Prawdziwy Skarb

Kompasy Psychometryczne

Szkoła Przedsiębiorczości

Najczęściej czytane (ostatnie 24h)

Kontakt

Motycz Leśny 51
21-030 Motycz Leśny

Warsztaty dla klas, szkolenia dla dorosłych:
502-928-477, biuro@cdw.edu.pl

Sklep, kursy online:
513-056-931, kontakt@cdw.edu.pl

Copyright © 2024 Centrum Dobrego Wychowania
Witryna zaprojektowana przy użyciu zasobów portalu Freepik.com