baner

Idea projektu 

Projekt ,,Młodzież Buduje Partycypację – program budowania lokalnej partycypacji i zaangażowania w działania strażnicze wśród młodzieży szkolnej'' ma na celu realizację innowacyjnego programu edukacji, który rozwija wśród młodzieży postawy partycypacyjne i obywatelskie. Inicjuje również dyskusję mającą realny wpływ na kształt lokalnych polityk publicznych oraz ich zgodność z wartościami i prawami UE.

 

Projekt współfinansowany przez Komisję Europejską w ramach Projektu „Building Bridges - Civic Capital in Local Communities”, realizowanego ze środków programu CERV finansowanego ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu „Obywatele, Równość, Prawa i Wartości” na lata 2021 – 2027.

 

 

Dlaczego to jest ważne? 

W ramach programu młodzież weźmie udział w angażujących warsztatach symulacyjnych, które pokazują funkcjonowanie nowoczesnego społeczeństwa obywatelskiego. Następnie zaangażuje swoją lokalną społeczność w działania odpowiadające na lokalne potrzeby związane z kształtowaniem polityk publicznych na wzór funkcjonowania budżetu partycypacyjnego (społeczność w głosowaniu zadecyduje, która inicjatywa zostanie realizowana przez młodzież). Co ważne, program ten odpowiada na najważniejsze potrzeby człowieka: autonomii, rozwoju i przynależności. Dzięki temu zapewnia zaangażowanie młodzieży, rzeczywiste zmiany w ich funkcjonowaniu. Wprowadza także zmiany w funkcjonowaniu społeczności i podejściu do kwestii działań partycypacyjnych i strażniczych wśród lokalnych władz.

DSC_0482

Co zyska młodzież i społeczność:

 

- Umiejętność diagnozowania potrzeb społeczności. 

- Nowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy życia w lokalnej społeczności.

- Zrozumienie zasad funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego.

- Znajomość zasad głosowania i budżetu partycypacyjnego.

- Umiejętność promowania i tworzenia projektów społecznych.

- Wzmocnienie poczucia wpływu na sprawy lokalne i społeczne.

Adresaci projektu 

Adresatami projektu jest 80 uczennic i uczniów z klasy 6-8 szkoły podstawowej (13-15 lat). Szkoły z powiatu lubelskiego, które wezmą udział w zadaniu, to małe szkoły, gdzie standardem jest jedna niewielka klasa na rocznik.

Harmonogram projektu 

IX - XI. 2024 Rekrutacja 4 szkół z powiatu lubelskiego
XII. 2024 - III. 2025 Realizacja dwudniowych warsztatów Wybory w Mieście M
III. 2025 Głosowanie wybierające inicjatywy partycypacyjne
IV - V. 2025 Realizacja inicjatyw w społecznościach szkolnych
VI. 2025 Spotkania inicjujące dyskusje nad kształtem polityk lokalnych i podsumowujące projekt w szkołach

BB_FRDL_UE_basic