O czym jest ten kurs?
- klasa lub grupa, z którą pracujesz nie jest zgrana i zmotywowana
- masz wrażenie, że nie jesteś dla klasy autorytetem i nikt Cię nie słucha
- starasz się do czegoś namówić grupę, ale oni nie chcą tego robić
- pracujesz z klasą, w której są konflikty, nikt nie może wytrzymać 2 minut bez telefonu i nikomu nic się nie chce
- w klasie coś jest nie tak, ale za bardzo nawet nie wiesz co
Czy nie masz czasami myśli, że nasza praca edukacyjna nie do końca koncertuje się nad tym, na czym powinna? Że uczymy dzieci i młodzież spraw, które niekoniecznie im się w życiu przydadzą, a jeszcze robimy to w taki sposób, że zarówno nauczyciel, jak i uczeń traci motywację? Że zapominamy o tym, że człowiek żyje, uczy się i pracuje przede wszystkim z innymi i dla nich, a w związku z tym proces edukacyjny musi być dostosowany do społecznej natury człowieka?
Czy wiesz, że Janusz Korczak (1878 - 1942) w prowadzonych przez siebie w Warszawie domach dziecka, tak potrafił zmotywować i zorganizować dzieci i młodzież, że potrafiły prowadzić własny sejm, sąd koleżeński, gazetę, kasę pożyczkową, system dyżurów, opiekę dzieci nad innymi dziećmi, kluby sportowe oraz kółko organizacji „pożytecznych rozrywek”, a redagowany przez niego cotygodniowy Mały Przegląd współtworzony był przez sieć nastoletnich korespondentów i redaktorów?
Czy wiesz, że święty Jan Bosko (1815 - 1888) tak potrafił zmotywować i zorganizować bardzo ubogie i opuszczone dzieci, którymi nikt inny się nie interesował, żeby potrafiły zaangażować się w tworzenie przedstawień teatralnych, uprawianie sportu, zaangażowanie społeczne, a przede wszystkim w swój własny integralny rozwój?
Czy wiesz, że sir Robert Baden-Powell (1857 - 1941), twórca skautingu, w czasie 217-dniowiej bitwy o Mafeking w czasie II wojny burskiej, tak potrafił zmotywować i zorganizować grupę chłopców, którzy sprawnie przemieszczali się pomiędzy różnymi stanowiskami obronnymi, że atakujący Burowie myśleli, że obrońców miasta jest co najmniej kilka razy więcej, niż było ich w rzeczywistości?
…a my - współcześni nauczyciele - mamy czasami problem z nauczeniem dzieci tabliczki mnożenia albo przebiegu procesu fotosyntezy…
Może za bardzo koncentrujemy się na tym co tak naprawdę nie jest istotne, a zapominamy o podstawowych potrzebach dzieci i młodzieży: o potrzebie przynależności, potrzebie autonomii i potrzebie prawdziwego rozwoju?
Może za bardzo koncentrujemy się właśnie na tabliczce mnożenia czy procesie fotosyntezy, a zapominamy o człowieku?
Może ważniejsze są dla nas oceny, niż prawdziwe zrozumienie, docenienie i pomoc w rozwoju?
Może chcemy budować nasz autorytet tylko na naszej pozycji (autorytet formalny), a zapominamy, że ludzie potrzebują i poszukują prawdziwego autorytetu i inspiracji, która nikogo nie zmusza, ale sprawia, że „chce im się chcieć”.
Właśnie dlatego zespół Centrum Dobrego Wychowania przygotował ten kurs zbierający ogrom psychologicznej praktycznej wiedzy o budowaniu autorytetu, motywacji, inspirowaniu i komunikacji w pracy z grupą i klasą.
Lekcje kursowe
Potrzebną Ci wiedzę zebraliśmy w 10 rozbudowanych lekcjach z gotowymi materiałami i metodami, które od razu możesz zastosować w swojej pracy z grupą i klasą:
W tej części przyjrzymy się temu jaką mamy wizję człowieka i jak przekłada się ona na skuteczne działania wychowawcze i edukacyjne.
Większość naszych działań podejmujemy w grupie (np. w klasie), dlatego trzeba pamiętać, że nie tylko my wpływamy na grupę, ale jej członkowie wpływają nawzajem na siebie. W tej części omówimy 5 elementów dobrej grupy i fazy rozwoju grupy, przeanalizujemy różne postawy wobec zaangażowania oraz zastanowimy się jak budować zgrany klasowy zespół.
W tej części poznamy podstawy prawdziwych relacji i nauczymy się dostrzegania potrzeb innych oraz odpowiadania na nie.
W tej części poznamy zasady i techniki autentycznej komunikacji, czyli takiej, w której Ty słuchasz ludzi, a oni Ciebie oraz nauczymy się formułować trafiające do innych komunikaty.
W części 5. zastanowimy się nad różnymi naszymi nastawieniami, które blokują nas przed przechodzeniem z relacji JA-ONI do MY. W tej części poznasz również techniki radzenia sobie z emocjami w relacji z grupą.
Kolejna część przeprowadzi nas przez temat budowania prawdziwego autorytetu opartego na zaufaniu.
W tej części poznasz bardzo ciekawe podejście do budowania motywacji. Motywacji wewnętrznej opartej na „chcę” zamiast „muszę”. Taką motywację najlepiej buduje się poprzez autentyczną inspirację, a nie jakąkolwiek formę przymusu.
W tej części przyjrzymy się temu, jak sobie radzić z konkretnymi problemami, które spotykają nas w pracy edukacyjnej, tj.:
- Hałas w czasie zajęć
- Konflikty w grupie, łamanie norm, agresja (w tym również wobec prowadzącego)
- Osoba odrzucana przez grupę
- Negatywny lider
- Brak motywacji w grupie, uczniom nic się nie chce
- Nadużywanie telefonów komórkowych i gier komputerowych oraz kwestia mądrego i bezpiecznego korzystania z Internetu
- Trudności we współpracy z rodzicami
- Brak dobrych manier
W części 9. dowiesz się jak tworzyć systematyczne i zaplanowane działania edukacyjne i wychowawcze, które pozwolą nam wdrożyć w życie to, o czym mówi kurs. W tej części poznasz narzędzie, jakim jest matryca logiczna do tworzenia programów edukacyjnych i wychowawczych.
Kwestia skuteczności nauczyciela to nie tylko jego praca, ale także całej instytucji, np. szkoły, dlatego ta część przybliży nam zagadnienia związane z zarządzaniem procesem edukacyjnym, mądrym motywowaniem i wspieraniem zespołu nauczycielskiego oraz budowaniem przyjaznego klimatu edukacyjnego szkoły. Jest to część zwłaszcza dla dyrektorów.
- jak zbudować dobrą, opartą na zaufaniu, relację z grupą i klasą, z którą pracujesz
- jak zbudować zgraną i zmotywowaną klasę
- jak przekazywać zrozumiałe, trafiające do odbiorców komunikaty
- jak budować autorytet w oparciu o dobrą relację, zaufanie i bycie przykładem i ekspertem w swojej dziedzinie
- jak rozwiązywać grupowe konflikty i radzić sobie z tzw. „trudnymi uczniami” i dyscypliną w klasie i grupie
- jak odciągnąć młodzież od telefonu i komputera
- jak motywować i jednoczyć grupę wokół wspólnego celu
- jak inspirować grupę, z którą pracujemy
- jak być przyjacielem i przykładem dla grupy, czyli jak budować relacje oparte na zaufaniu, a jednocześnie potrafić wymagać
- jak lepiej rozumieć i mądrze doceniać swoich uczniów
- jak pracować z klasą i grupą, żeby stwarzać każdemu uczniowi możliwość realizacji siebie
- jak budować relacje w oparciu o podejście wygrana – wygrana
- jak jasno formułować oczekiwania i motywować do ich realizacji
- jak radzić sobie z emocjami w relacjach, np. kiedy nasza klasa nas po prostu denerwuje
- jak stworzyć program edukacyjny i wychowawczy, który pozwoli na systematyczne wdrożenie tego wszystkiego w życie
- zwłaszcza dla dyrektorów: jak mądrze zarządzać szkołą, budować motywację wśród nauczycieli i tworzyć niezapomniany klimat szkoły
Kurs zakończony jest egzaminem i wydaniem zaświadczenia. Po zakończeniu kursu otrzymujesz więc zaświadczenie potwierdzające Twój trud włożony zdobywanie kompetencji, ale co równie ważne, potwierdzające to, że ciągle się rozwijasz i zależy Ci na tym, żeby coraz lepiej wykonywać swoją pracę nauczycielską i wychowawczą. Jest to bardzo ważny elementem nauczycielskiego awansu zawodowego.
Kurs realizowany jest w formie e-learningu, czyli nawet nie musisz wychodzić z domu, żeby go ukończyć, a wszystkie dostępne materiały kursowe możesz pobrać na swój komputer i używać ich wielokrotnie. Twoja praca edukacyjna już nigdy nie będzie taka sama!
P.S. Zwróć uwagę, że lata mijają bardzo szybko i zanim się obejrzysz minie Ci kolejne 5 lat życia. Od Ciebie zależy jak wykorzystasz ten czas. Czy Twoi uczniowie i osoby, z którymi pracujesz zapamiętają Cię dobrze? Czy w ogóle Cię zapamiętają? Czy zapamiętają chociaż trochę z Twoich lekcji i zajęć? Jeśli chcesz, żeby dobrze je zapamiętali, dobrze je wspominali, a co najważniejsze, żeby zmieniły coś w ich życiu, to koniecznie pracuj z swoją grupą i klasą tak, żeby każdy dobrze się tam czuł. Nikt nie zapamięta tego co mówiłeś/aś i co robiłeś/aś, ale każdy zapamięta to, jak się przy Tobie czuł. I właśnie tego nauczysz się w czasie tego kursu.
Stosowanie rozwiązań opisanych w kursie prowadzi do następujących efektów:
Zamawiając kurs otrzymujesz bardzo dużo dodatkowych materiałów, poradników, konspektów lekcji, formularzy i kart ćwiczeń, które od razu możesz wykorzystać w swojej pracy, m.in.:
Kurs Zabawy i Animacje w Pracy z Grupą wraz z zbiorem gier, zabaw i animacji.
Lodołamaczowa Kostka, Zegar i Bingo. Gadżety do wciągających ćwiczeń.
4-częściowy program edukacyjny Szkoła Aktywna Wychowawczo (31 lekcji) wraz z materiałami do realizacji.
Kurs Dydaktyka Zarządzania Czasem wraz z materiałami.
ZOBACZ WSZYSTKIE MATERIAŁY KURSOWE
E-book z kursem Zabawy i Animacje w Pracy z Grupą wraz z materiałami:
- Książeczka z grami i zabawami (pdf)
- Gra w numerki (pdf)
- Karta podsumowania Było - Nie było (pdf, docx)
- Koło Podsumowania - Radar - 10 koncentrycznych okręgów (pdf, docx)
- Karta Przygotowanie zabaw i animacji - Czy wszystko mam przygotowane? (pdf, docx)
E-book z kursem Dydaktyka Zarządzania Czasem wraz z materiałami:
- Interaktywna karta metody ABCD (xlsx)
- Karty do Metody Pięciu Pytań (pdf)
- Matryca Eisenhowera (docx)
- Rybia ość - schemat (docx)
Gadżety do Ćwiczeń na Zapoznanie i Integrację Grupy:
zobacz pełny opis materiału - link otworzy się w nowym oknie
- Lodołamaczowa Kostka
- Lodołamaczowy Zegar
- Lodołamaczowe Bingo
Program Szkoła Aktywna Wychowawczo
zobacz pełny opis programu - link otworzy się w nowym oknie
Konspekty lekcji do realizacji programu:
- Część 1. Zgrana Klasa - 8 lekcji
- Część 2. Zaangażowana Nauka - 9 lekcji
- Część 3. Aktywna Klasa - 7 lekcji
- Część 4. Moja Przyszłość - 7 lekcji
Materiały do realizacji części 1. Zgrana Klasa:
- Prezentacja - Zgrana Klasa dlaczego jest ważna? (Lekcja 1.)
- Tekst - Zgrana Klasa dlaczego jest ważna? (Lekcja 1.)
- Formularz - Zasady Klasowe (Lekcja 2.)
- Formularz - Plan (Lekcja 3.)
- Tekst - Dlaczego warto świętować? (Lekcja 4.)
- Instrukcja - Organizacja przedsięwzięcia klasowego (Lekcja 6.)
- Instrukcja - Propozycje przedsięwzięć klasowych (Lekcja 6.)
Materiały do realizacji części 2. Zaangażowana Nauka:
- Prezentacja - Skuteczna Nauka – Trochę teorii (Lekcja 1.)
- Formularz - Plan (Lekcja 7.)
Materiały do realizacji części 3. Aktywna Klasa:
- Tekst - Pięć punktów dobrej grupy (Lekcja 1.)
- Tekst - Społeczeństwo Obywatelskie (Lekcja 2.)
- Tekst - Przedsiębiorczość (Lekcja 3.)
- Tekst - Wolontariat (Lekcja 4.)
- Formularz - Plan (Lekcja 5.)
Materiały do realizacji części 4. Moja Przyszłość:
- Karta ćwiczenia - Czego mogę nauczyć się od…? (Lekcja 1.)
- Prezentacja - Kto mnie potrzebuje? - przykład (Lekcja 3.)
- Karta ćwiczenia - Kto mnie potrzebuje? (Lekcja 3.)
- Karta ćwiczenia - Marzenia (Lekcja 4.)
Karty Uznania (pdf)
zobacz opis materiału (link otworzy się w nowym oknie)
Karty Wdzięczności (pdf)
Karty i formularze do ćwiczeń i metod opisanych w kursie:
- Formularz planu taktycznego (docx)
- Prosta karta socjometryczna (pdf, docx)
- Karta do ćwiczenia Ważenie Zysków (doc)
- Karta Żądanie-Potrzeba-Cel (pdf, docx)
- Karta do ćwiczenia Nadużywając Tracę (pdf, docx)
- Karta do ćwiczenia Jakim Będę Rodzicem (doc)
- Generator Kół Ewaluacji (xlsx)
- Ramka do podsumowywania
- Buźki do podsumowywania
Kupując kurs otrzymujesz:
- ponad 600 plansz kursowych i stron materiałów dodatkowych
- 47 materiałów gotowych do realizacji: karty ćwiczeń, konspekty lekcji, arkusze, formularze, gadżety, itp.
- 2 bonusowe poradniki z kursami rozwijającymi temat
- natychmiastowy dostęp do kursu (w przypadku przelewu online)
- nieograniczony czasowo dostęp do materiałów kursowych
- zaświadczenie o ukończeniu kursu (zobacz jak wygląda)
- 30% rabat na nasze kursy z pakietu EfektywnaEdukacja.pl
- Kurs możesz kupić w Pakiecie Skuteczna Praca z Osobą i Grupą. Cena jest wtedy o 60% tańsza, a Ty zyskujesz bezterminowy dostęp do 4 kursów o skutecznej pracy z osobą i grupą wraz z mnóstwem gotowych materiałów. Zobacz pakiet.
199,00 zł 149,00 zł
Cena nie uległa zmianie w ciągu ostatnich 30 dni.
+ 19 zł przesyłka kurierska, jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie w wersji papierowej
ZAMÓW KURS ZOBACZ PAKIET SKUTECZNA PRACA Z OSOBĄ I GRUPĄChcesz wziąć udział w kursie za darmo?
Wystarczy przyjechać do nas ze swoją klasą na dwudniowy wciągający warsztat.
Nasze kursy są bardzo wysoko oceniane przez uczestników.
Bardzo przydatny kurs – pozwala usystematyzować wiedzę, pogłębić ją, zastanowić się nad efektywnością swojej pracy. Podpowiada świetne rozwiązania, jeśli chodzi o metody. Każdy znajdzie coś przydatnego dla siebie. Polecam.
/p>
Uważam, że kurs był solidnie przygotowany pod względem merytorycznym. Spotkałam się tu z ciekawymi rozwiązaniami i pomysłami, na które wcześniej nie natrafiłam. Myślę, że sporo z nich wykorzystam we własnej pracy.
/p>
Kurs zawiera dużo informacji teoretycznych, ale jednocześnie wiele użytecznych przykładów, które od razu obrazują i ułatwiają zastosowanie poznanej wiedzy w praktyce.
/p>
Uważam, że porusza dogłębnie wiele problemów z którymi boryka sie każdy nauczyciel w szkole . Pozwala lepiej zaplanować prace z kazdym uczniem.
/p>
Duża porcja wiedzy. Ciekawe przykłady praktycznego wykorzystania metod.
/p>
W kursie zawartych zostało bardzo wiele konkretnych metod i inspiracji do wykorzystania w pracy z uczniami.
/p>
Kurs jest przygotowany bardzo starannie, wiele można się z niego nauczyć. Bardzo ciekawe metody są w nim przedstawione. Wszystko jest proste, zrozumiałe.
/p>
Bardzo mi się podobał kurs ? Dużo wiadomości już posiadałam, więc fajnie było sobie je przypomnieć. Dowiedziałam się również kilku nowych rzeczy. Materiały przydadzą mi się w pracy.
/p>
Ciekawe treści i materiały pomocnicze przydatne w pracy z uczniami.
/p>
Kurs przygotowany perfekcyjnie, na wysokim poziomie. Metody nauczania zostały opisane w czytelny, przejrzysty sposób. Otrzymałam sporą dawkę wiedzy, którą wykorzystuję już na zajęciach ze swoimi uczniami. Gorąco polecam.
/p>
Przejrzyj przykładowe plansze kursowe z bliska.
Kurs Skuteczny Nauczyciel i Wychowawca został przygotowany przez zespół Centrum Dobrego Wychowania w Motyczu Leśnym. Naszą misją jest dobre wychowywanie dzieci i młodzieży oraz pomaganie w tym osobom i instytucjom, które również się tym zajmują. Naszym działaniem wspólnie z Wami zmieniamy polską edukację, tak, żeby lepiej przygotowywała dzieci i młodzież do pełnego i aktywnego życia.
Informacje o naszym zespole znajdziesz tutaj.
Robimy to co robimy, ponieważ wierzymy, że dobre wychowanie i edukacja dzieci i młodzieży to najlepsze co możemy robić dla naszego społeczeństwa. Dobrze wychowani, zaangażowani i wykształceni młodzi ludzie to przyszłość nas wszystkich, to sprawnie i aktywnie działające społeczeństwo, skuteczna gospodarka, wartościowa kultura.
Stawiamy na wychowanie do wartości zakorzenionych w personalizmie chrześcijańskim, aktywności i odpowiedzialności społecznej oraz sprawnym i zaangażowanym życiu zarówno w kontekście rodzinnym, jak i zawodowym.
Dlatego też przygotowaliśmy ten kurs rozwijający umiejętności pracy z grupą, budowania relacji, autentycznej komunikacji, autorytetu i prawdziwej inspiracji, który skierowany jest przede wszystkim do nauczycieli wszystkich szczebli nauczania, ale także wszystkich osób zajmujących się edukacją: trenerów, animatorów, wychowawców.
Zobacz stronę główną Centrum Dobrego Wychowania.
Jeśli nie jesteś pewny/a co do skorzystania z kursu, zapraszamy najpierw do poczytania naszego bloga oraz do zapisania się na nasz zupełnie darmowy kurs mailowy. W ramach kursu mailowego przyślemy Ci 18 lekcji zawierających wiedzę o skutecznej i angażującej pracy z grupą. Na kurs można zapisać się tutaj.
Kurs przekazuje praktyczną wiedzę i gotowe pomysły, rozwiązania, konspekty lekcji, metody i ćwiczenia. Zaletą gotowych metod jest to, że po porostu wiesz, co masz zrobić. Z każdą wiedzą jest tak, że jeśli nie będziesz jej stosować, nie będzie skuteczna, a jeśli zaczniesz, to Twoja praca edukacyjna i wychowawcza będzie coraz lepsza.
Kurs dotyczy skutecznej pracy z grupą, budowania relacji opartych na zaufaniu, autentycznej komunikacji, prawdziwego autorytetu, inspirowania i motywowania uczniów oraz konstruowania programów edukacyjnych i wychowawczych. Jeśli interesują Cię zagadnienia związane z efektywnymi metodami dydaktycznymi zapraszamy Cię na nasze kursy w ramach pakietu EfektywnaEdukacja.pl. Kupując ten kurs otrzymujesz 30% rabat na kursy z pakietu EfektywnaEdukacja.pl.
Klikając ZAMÓW zostaniesz przeniesiony na stronę zamówienia na naszym portalu kursowym i poproszony o podanie danych. Przy podawaniu danych wpisz swoje hasło, które koniecznie zapamiętaj! Będzie ono potrzebne do korzystania z kursu. Następnie dokonujesz płatności. Na twój mail przychodzi potwierdzenie i możesz rozpocząć korzystanie z kursu i pobrać materiały logując się na stronie: Moje Konto. Na końcu kursu znajduje się egzamin podsumowujący wiedzę. Po jego wypełnieniu prześlemy Ci zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Za kurs możesz zapłacić za pośrednictwem operatora płatności internetowych Przelewy24 bezpośrednio z swojego banku. Jest to bardzo bezpieczny, szybki i wygodny sposób płatności. Można również zapłacić przelewem tradycyjnym, ale pamiętaj, że taka płatność będzie księgowana nawet kilka dni.
Kurs ma formę multimedialnych plansz oraz materiałów do pobrania. W kursie nie ma materiałów video. Każda z kursowych lekcji kończy się pytaniami utrwalającymi i przypominającymi wiedzę zawartą w danej części.
W ramach kursu udostępniamy bardzo dużo materiałów do pobrania: gotowych metod, konspektów lekcji, kart pracy, ćwiczeń, itp . Samych plansz kursowych nie można pobrać. Pamiętaj jednak, że wykupując kursy otrzymujesz nieograniczony czasowo dostęp do materiałów kursowych.
Tak. Jeśli chcesz otrzymać fakturę prosimy o podanie danych przy składaniu zamówienia. Pamiętaj, żeby podać poprawny numer NIP. Faktura może być podstawą do refundacji szkolenia przez szkołę, w której pracujesz.
Bardzo często nauczyciele pracujący w publicznych szkołach proszą nas o fakturę z odroczonym terminem płatności. Jeśli chcesz otrzymać taką fakturę, złóż zamówienie wybierając Przelew Tradycyjny i w uwagach do zamówienia wpisując informację o potrzebie otrzymania takiej faktury. Na adres mail prześlemy do Ciebie fakturę proforma, a po jej opłaceniu fakturę VAT.
Jeśli masz inne pytania, zapraszamy do kontaktu. W pierwszej kolejności polecamy kontakt mailowy, ponieważ możemy nie dobierać ze względu na prowadzone zajęcia.