Zapisz się na darmowy kurs Jak Skutecznie Pracować z Grupą i Klasą
margarita-790729_640

Po co i jak uczyć wdzięczności (siebie i innych)?

Praktykowanie wdzięczności niesie ze sobą bardzo wiele pozytywnych korzyści dla rozwoju i funkcjonowania człowieka, relacji z innymi i samopoczucia. Czy nasza cywilizacja jednak nie zapomniała o tej ważnej cnocie? Zapraszam do wykorzystania kilku pomysłów na uczenie siebie i innych wdzięczności.   Po co? Wdzięczność niesie ze sobą bardzo ciekawe i można by powiedzieć, że nieoczywiste…
softball-1574934_1920

Jak rozsądnie upominać

Dobre wychowanie i skuteczna edukacja to również mądre upominanie. Nie jest w porządku milczeć, kiedy ktoś obok nas rani siebie lub osoby wokół. Trzeba jednak upominać w sposób mądry, czyli taki, który przyniesie zakładany skutek, a jednocześnie zachowa godność osoby upominanej.   Na wstępie chcę zauważyć,…
Irydion-05-tyt

Po co i jak zrobić duży edukacyjny sąsiedzki projekt – studium przypadku

Edukacyjny projekt, który zaangażuje bardzo szeroką społeczność lokalną, choć nie jest łatwy do zorganizowania, niesie ze sobą bardzo wiele korzyści: integruje społeczność, kształtuje postawę zaangażowania społecznego i dbania o dobro wspólne, uczy skutecznego działania, redukuje ryzyko pojawiania się zachowań negatywnych, daje osobistą satysfakcję. Nasz zespół,…
team-3373638_640

Jak skutecznie i rozwojowo dzielić zadania w zespole

Sprawa podziału zadań pomiędzy członków zespołu (np. pomiędzy uczniów w klasie, kiedy realizujemy projekt edukacyjny) tylko z pozoru wydaje się łatwa. Po prostu spisujemy zadania i każdemu z nich przypisujemy osobę, który wykona je najlepiej. Tym sposobem nasz projekt będzie wykonany bardzo dobrze, ale czy w edukacji chodzi tylko o to, żeby zadania…
heart-2365746_640

Jak mądrze stawiać wymagania

Mądre wymagania są bardzo ważnym i wbrew pozorom bardzo doceniającym elementem skutecznego procesu edukacji i wychowania. Bardzo często docenianie innych i okazywanie im szacunku kojarzy się nam tylko z mówieniem ich miłych rzeczy i w ogóle byciem dla kogoś sympatycznym, ale bycie miłym, ciepłym i sympatycznym, bez stawiania wymagań jest…
debata00

Jak uczyć dyskutowania – Debata Oksfordzka

Brak umiejętności dobrego dyskutowania wydaje się być jedną z najpoważniejszych przeszkód w budowaniu dobra wspólnego. Dyskurs publiczny w Polsce (choć nie tylko) pozostawia pod tym względem wiele do życzenia, ale – skoro chcielibyśmy, żeby ludzie potrafili się ze sobą dogadywać – to czy nie powinniśmy uczyć tej umiejętności w szkole? W niniejszym wpisie opowiemy sobie…
nbp-podsumowanie-tytulowa

Katalog Metod Budowania Motywacji [do pobrania]

Za nami druga edycja projektu „Szkolaprzedsiebiorczości.pl – edukacja ekonomiczna poprzez klasowe firmy symulacyjne. Edycja 2019” realizowanego przy współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Podsumowanie pracy firm oraz rozstrzygnięcie konkursu odbyło się podczas dwóch seminariów podsumowujących projekt, które zorganizowaliśmy w Przemyślu i Warszawie. Zapraszamy do pobrania katalogu i materiałów…
amimacja-poklatkowa

Jak zrobić edukacyjny filmik z animacją poklatkową [zrób to sam]

Animacje poklatkowe to bardzo ciekawe narzędzie, które możemy wykorzystać w naszych działaniach edukacyjnych. Możemy na przykład poprosić uczniów, żeby przygotowali prezentację wiedzy w takiej formie. Prezentujemy Wam krótki poradnik, przygotowany przez młodzież zaangażowaną w naszym programie Akademia Młodzieżowa.   Zacznijmy najpierw do tego, czym jest animacja poklatkowa. Metoda…

Pierwszy podręcznik o tym, o co naprawdę chodzi w edukacji

Tematy na blogu

Kontakt

Motycz Leśny 51
21-030 Motycz Leśny

Warsztaty dla klas:
502-928-477, biuro@cdw.edu.pl

Sklep, kursy online:
513-056-931, kontakt@cdw.edu.pl

Szkolenia dla dorosłych:
502-928-477, adrianna.lalak@cdw.edu.pl

Copyright © 2020 Centrum Dobrego Wychowania
Witryna zaprojektowana przy użyciu zasobów portalu Freepik.com