Zapisz się na darmowy kurs Jak Skutecznie Pracować z Grupą i Klasą

Switch

Na scenę wchodzą dwie osoby z grupy (lub więcej). Zaczynają grać jakąś scenkę, np. zakup marchewki w warzywniaku. Nagle prowadzący mówi ”stop” i aktorzy zamierają w bezruchu. Teraz kolejna osoba wchodzi na miejsce jednego z aktorów i musi przyjąć jego postawę ciała. Na słowo ”start” osoba ta zaczyna grać jakąś…

Akcja jest taka

Widownia podaje miejsce lub sytuacje. Pierwszy aktor (lub dwóch) zaczyna grać. Na scenę wchodzi trzeci i kompletnie zmienia wątek, sytuacje, miejsce. Aktorzy, którzy są na scenie podejmują akcję. Później wchodzi kolejny aktor i robi to samo... Można również dodać element wychodzenia aktorów ze sceny. Robią to oni w kolejności…

Improwizacja wspomagana

Wszyscy piszą na małych karteczkach jakieś zdania lub słowa, np. ”Goździkowa kupiła kartofle”, ”pada deszcz”, ”dżdżownica” itp. Kartki rozsypujemy na stole, który stoi na scenie lub po prostu na scenie. Dwóch aktorów zaczyna grać jakąś sytuację, po chwili jeden z nich podnosi kartkę i wplata to, co jest tam napisane…

Więzienie

Na środku boiska zaznaczamy sznurkiem teren, który będzie więzieniem. Więzienie to kwadrat ok. 4 na 4 metry. Są dwie drużyny po min. 8 graczy. Jedna z nich to więźniowie, a druga to strażnicy. Jeden z więźniów (albo dwóch jak gra się szybko skończy) jest w więzieniu. Reszta to jego kompanie i próbują go z stamtąd…

Jak sardynki

Na wyznaczonym terenie chowa się jedna osoba, reszta szuka, ale osobno. Jak ktoś znajdzie pierwszą osobę, chowa się razem z nią. Mogą zmienić miejsce swojego ukrycia, ale zawsze muszą być razem. I tak dalej, aż zostanie tylko jedna szukająca osoba...   30 - 60 min. - średnie…

Zamienianie za jajko

Każda drużyna (ok. 5 osób) otrzymuje jedno kurze jajko. Zadanie polega teraz na chodzeniu po miejscowości i zamianie jajka na coś cenniejszego. Otrzymaną rzecz można znowu na coś wymienić. Wygrywa drużyna, która po upływie określonego czasu przyniesie przedmiot o największej wartości.   120 - 180 min. jajko dla…

Foto-geografia

W celu przygotowania gry należy wykonać zdjęcia charakterystycznych obiektów na najbliższym terenie. Zdjęcia powinny zawierać delikatne wskazówki, co to za miejsce, ale nie przedstawiać go w sposób oczywisty, np: przystanek autobusowy sfotografowany od dołu, bardzo mały fragment dobrze znanego budynku, jedna litera charakterystycznego znaku, szyldu, reklamy, ulica z lotu ptaka…

Podchody w mieście

Gra dobra, jeśli uczestnicy znają teren, na którym się ona odbywa (najlepiej miasto, gdyż jest w nim więcej punktów charakterystycznych). Gra wymaga wcześniejszego przygotowania. Wyznaczamy punkty trasy dla uczestników, tak żeby znajdowały się one w przeciwległych krańcach miasta, tj. pierwszy np. w wschodniej części, drugi w zachodniej, trzeci z powrotem w wschodniej…

Podchody

Klasyka przedmiotu. W grze biorą udział dwie drużyny. Jedna ucieka, a druga ją goni. Ta pierwsza wychodzi około pół godziny wcześniej niż druga i po drodze zostawia przeróżne znaki i ślady dla drugiej drużyny. Może również zostawiać zadania do wykonania. Zabawę najlepiej skończyć zasadzką drużyny uciekającej zastawioną na drużynę…

Świetliki

Gra odbywa się po zmroku na wyraźnie ograniczonym terenie, którego nie można opuszczać w czasie gry. Kilka osób z grupy zostaje świetlikami i dostają oni latarki (ew. dzwoneczki) i próbują się ukryć na tym terenie. Co 30 sekund muszą jednak mrugnąć latarką lub zadzwonić dzwoneczkiem. Reszta grupy ma za zadanie ich złapać…
Odwiedź nas w Motyczu
Konkurs Mapa Myśli

Rodzaje treści

Zrób to sam

Do pobrania

Video

Recenzje

Nasze portale

Prawdziwy Skarb

Kompasy Psychometryczne

Szkoła Przedsiębiorczości

Najczęściej czytane (ostatnie 24h)

Kontakt

Motycz Leśny 51
21-030 Motycz Leśny

Warsztaty dla klas, szkolenia dla dorosłych:
502-928-477, biuro@cdw.edu.pl

Sklep, kursy online:
513-056-931, kontakt@cdw.edu.pl

Copyright © 2020 Centrum Dobrego Wychowania
Witryna zaprojektowana przy użyciu zasobów portalu Freepik.com