Na Å›rodku boiska zaznaczamy sznurkiem teren, który bÄ™dzie wiÄ™zieniem. WiÄ™zienie to kwadrat ok. 4 na 4 metry. SÄ… dwie drużyny po min. 8 graczy. Jedna z nich to więźniowie, a druga to strażnicy. Jeden z więźniów (albo dwóch jak gra siÄ™ szybko skoÅ„czy) jest w wiÄ™zieniu. Reszta to jego kompanie i próbujÄ… go z stamtÄ…d wyciÄ…gnąć. JeÅ›li, któryÅ› z więźniów go dotknie, zostaje on uwolniony. Strażnicy majÄ… za zadanie Å‚apać więźniów i zaprowadzać do wiÄ™zienia (można próbować wyrwać siÄ™ strażnikom, ale trzeba ustalić zasady, że np. nie wolno siÄ™ uderzać), jednak, jeÅ›li wiÄ™zieÅ„ zostaje doprowadzony do wiÄ™zienia to nie może stamtÄ…d uciec bez pomocy swoich kompanów. Strażnicy wygrywajÄ…, jak wszyscy więźniowie bÄ™dÄ… w wiÄ™zieniu, a więźniowie wygrywajÄ… jak wszyscy ucieknÄ… (na raz).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
20 – 30 min. | ok. 16 metrów sznurka lub liny | szybkie tempo |
wiek > 14 liczba > 16 |
określony teren |