Najczęściej zadawane pytania

Zachęcamy do zapoznania się z naszymi odpowiedziami na najczęstsze pytania
- z pewnością pomogą Wam podczas zamawiania u nas warsztatów.

1

Czy godziny realizacji warsztatów są ruchome?

Zazwyczaj zaczynamy zajęcia o godzinie 9.00, a kończymy o 15.00 ostatniego dnia pobytu. Rozumiemy, że czasami jedziecie do nas z daleka i nie zawsze udaje się tak zorganizować podróż, żeby przyjazd na 9.00 był możliwy. Zdarza się również, że chcecie wyjechać wcześniej. Bardzo chcemy uwzględniać Wasze prośby i potrzeby, jednak my prosimy o poinformowanie nas o tym wcześniej, a nie w dniu przyjazdu lub wyjazdu. Prosimy mieć też na uwadze to, że zajęcia tworzą pewną zamkniętą całość, która wymaga określonego czasu na ich zrealizowanie. Bardzo chcemy, aby młodzież miała komfort pracy i mogła pracować w odpowiednim dla siebie tempie. Jeżeli planujecie przyjechać do nas tylko na jeden dzień, to zajęcia muszą trwać minimum 5,5 godziny. Jeżeli danego dnia nie możecie tyle czasu u nas być, to prosimy wybrać inny termin, gdyż nie chcemy, żeby ograniczenia czasowe oznaczały stratę dla młodzieży. Podczas dłuższych pobytów gospodarowanie czasem jest łatwiejsze 🙂

 

2

Jaka forma płatności jest akceptowana?

Preferujemy płatność przelewem. Na miejscu obliczymy jaką kwotę mają Państwo dopłacić i wystawiamy odpowiedni dokument fiskalny (paragon lub fakturę), na podstawie, którego należy dokonać wpłaty na konto.

3

Czy wymagany jest zadatek?

W momencie, kiedy uzgodnimy termin Państwa przyjazdu, wystawiamy dokument potwierdzenia rezerwacji z prośbą o wpłatę zadatku – 10% wartości usługi.

4

Czy autokar wliczony jest w cenę warsztatu?

Cena za warsztat zawiera opiekę merytoryczną naszych trenerów, materiały programowe, posiłki (liczba zależna od długości trwania warsztatu) oraz ewentualne noclegi. Nie zawiera opłaty za autokar, ubezpieczenie czy wejścia do płatnych atrakcji, jeżeli takie są w planie. Sama organizacja transportu jest również po Waszej stronie.

5

Czy w cenę wliczone jest ubezpieczenie?

Z tego co nam wiadomo, większość ubezpieczeń wykupowanych przez uczniów obejmuje także wycieczki.

Cena za warsztat zawiera opiekę merytoryczną naszych Trenerów, materiały programowe, posiłki (liczba zależna od długości trwania warsztatu) oraz ewentualne noclegi. Nie zawiera opłaty za autokar, ubezpieczenie czy wejścia do płatnych atrakcji, jeżeli takie są w planie.

6

Czy opiekunowie biorą udział w zajęciach?

Serdecznie zachęcamy, aby opiekunowie przyglądali się młodzieży podczas pracy. Jest to okazja do zobaczenia uczniów w nieco innych okolicznościach i przy innych zadaniach. Nie ma jednak zadań, w które opiekunowie muszą się zaangażować. Aczkolwiek w przypadku grup wymagających szczególnej uwagi lub większej liczby pracowników z uwagi na trudności rozwojowe, obecność nauczyciela na warsztacie jest niezbędna.

7

Czy opiekunowie muszą płacić za siebie?

Na każdą klasę, która do nas przyjeżdża dwóch opiekunów nie ponosi kosztów.

8

Kto opiekuje się młodzieżą podczas warsztatów?

Opiekę nad uczniami zawsze ponoszą opiekunowie, którzy z młodzieżą przyjechali. Nasi trenerzy pełnią tylko opiekę merytoryczną podczas zajęć. Staramy się oczywiście dbać o młodzież, jednak to Wy jesteście organizatorem wycieczki.

9

Czy jest WI-FI?

Tak jest, ale możemy „zapomnieć” jakie jest hasło 🙂

10

Czy jest w pobliżu sklep?

Nie ma 🙂 Do najbliższego sklepu jest około 2 kilometrów – to jakieś 40 minut spacerem w jedną stronę.

11

Czy dzieci nie spadają z łóżek piętrowych?

Na szczęście nie 🙂 Wszystkie łóżka piętrowe mają barierki.

12

Czy można zorganizować zwiedzanie jakiegoś ciekawego miejsca?

W naszej ofercie znajduje się gra miejska, podczas której uczniowie podzieleni są na mniejsze grupy i muszą odnaleźć różne informacje o mieście.
Nasz Ośrodek jest także świetną bazą wypadową do Nałęczowa, Kazimierza Dolnego, Wojciechowa, Kozłówki, Zamościa.

13

Co jest na obiad?

Zupa i drugie 🙂 Nasza kuchnia serwuje domowe jedzenie, przygotowywane specjalnie na Wasz przyjazd. Jeżeli wiecie o jakiś dietach wśród uczestników, to prosimy o przekazanie nam takich informacji. Na większość podstawowych diet jesteśmy w stanie się przygotować. Jeżeli jest to wysoko wyspecjalizowana dieta, to niestety nie możemy obiecać, że będziemy w stanie sprostać temu oczekiwaniu.

14

Czy kierowca musi płacić za siebie?

Dla kierowcy zawsze mamy darmowy posiłek. O noclegu decyduje to, czy są jeszcze wolne miejsca - niezajęte przez młodzież i opiekunów.

15

Czy możemy wystawić fakturę na konkretnego ucznia?

Tak, ale... Musimy wiedzieć o tym wcześniej i sprawa jest trochę skomplikowana, więc prosimy o indywidualny kontakt.

16

Jaka jest minimalna i maksymalna wielkość grupy?

Nasze warsztaty kalkulowane są na minimum 20-osobowe grupy. Niestety mniejszych grup nie przyjmujemy w najwyższym sezonie (kwiecień-listopad) lub grupa musi pokryć koszt za 20 osób. Prosimy o zrozumienie 🙂 Chętnie przyjmiemy Was w miesiącach niższego sezony (grudzień-marzec).
Maksymalnie w Ośrodku jednego dnia możemy obsłużyć trzy grupy/klasy, każda licząca około 30 osób. Ponadto, miejsc noclegowych mamy 49 (zobacz rozkład). Jeżeli planujecie wyjazd z większą liczbą uczniów, to prosimy mieć to na uwadze. Czasami realizujemy usługi niestandardowo 🙂

17

Czy klasy będą pracować razem, jeżeli przyjadą jednego dnia?

Co do zasady, klasy pracują osobno. Zdarza się jednak tak, że klasy są na tyle małe, że trudno o dynamikę grupową, potrzebną do zajęć. Pytamy wtedy, czy klasy mogą pracować razem.
Podczas pobytów z noclegiem, w planie zawsze są popołudniowe zajęcia integracyjne, które planujemy na pracę wspólną wszystkich klas, w grupach mieszanych. Chyba, że poprosicie o to, żeby klasy pracowały osobno. Łączymy klasy również wtedy, kiedy nie są to uczniowie z jednego rocznika - czasami warto pracować z młodszymi lub starszymi i pamiętać o swoich potrzebach i trudnościach. To bardzo wychowawcze 🙂

18

Czy mogą pojawić się zmiany w planie, który wysyłamy?

Tak, ale są to zmiany organizacyjne, a nie merytoryczne. Czasami musimy przesunąć godzinę posiłków, bo w ostatnim momencie coś się dzieje, np. ktoś się spóźnił. Czasami ktoś prosi o zmianę tematu warsztatów, co może powodować zmiany w planie innych grup, np. musimy zamienić kolejność warsztatów, bo danego dnia infrastruktura będzie zajęta. Zmiany te nigdy nie wpływają na jakość warsztatów, są tylko organizacyjne.

19

Czy w przypadku zmiany wielkości grupy, zmienia się też cena?

Tak, cena może się zmienić, jeżeli przyjedzie grupa mniejsza lub większa niż deklarowana na początku. Niestety zdarzają nam się takie przypadki, że grupa jest znacząco mniejsza niż tak deklarowana na początku, a my odmówiliśmy innej grupie możliwości przyjazdu. Mamy nadzieję, że rozumiecie naszą sytuację.

20

Co należy zrobić, aby otrzymać fakturę?

Jeżeli chcą Państwo otrzymać fakturę VAT (zarówno firma, jak i osoba fizyczna), to proszę ten fakt zgłosić przed wpłatą zadatku. Niezbędne dane do wystawienia faktury należy przesłać w odpowiedzi na wiadomość, w której otrzymają Państwo potwierdzenie rezerwacji. Przypominamy, że w przypadku zakupu na potrzeby osobiste lub prywatne nie ma możliwości późniejszej zmiany tego charakteru zakupu, np., jeżeli zadatek będzie zapłacony z konta rodzica lub nauczyciela, nie ma możliwości wystawienia faktury na szkołę. W przypadku płatności przelewem (dotyczy zarówno zadatku jak i płatności końcowej), faktura może być wystawiona tylko na dane nadawcy i kwotę widniejącą na przelewie bankowym. Faktura może być wystawiona nie później niż 15-ego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonano usługę lub wpłacono zadatek.