Role grupowe jako narzędzie pracy z klasą
Cena szkolenia
98,00 zł / os.
grupy do 20 osób - 1960,00 zł / grupa
*dotyczy szkoleń organizowanych w szkołach w Lublinie i okolicach, pozostałe szkoły - kalkulacja indywidualna, w przypadku szkoleń realizowanych poza Lublinem, doliczamy koszty dojazdu.
Czas trwania: 4h dydaktyczne
Szkolenia podkreśla różnorodność uczniów jako jedną z kluczowych zalet. Dzięki różnorodności ról uczniowie mają szansę rozwijać unikalne umiejętności i talenty, co przyczynia się do bardziej wszechstronnego podejścia do nauki.
Poprzez poznanie swoich ról, uczniowie uczą się wzajemnego szacunku i akceptacji, ponieważ każda z nich ma swoje znaczenie w procesie grupowym. Wiedza ta jest również przydatna w sytuacjach wymagających kreatywności czy umiejętności rozwiązywania problemów, gdyż uczniowie z różnymi perspektywami pracują nad wspólnym celem. Szkolenie umożliwia nauczycielom tworzenie otwartej i przyjaznej atmosfery w klasie, w której każde dziecko czuje się docenione i ważne.
Opis
Szkolenie "Role grupowe jako narzędzie pracy z klasą" to innowacyjny program dla nauczycieli, skupiający się na wykorzystaniu różnorodności ról grupowych w celu zwiększenia efektywności pracy z uczniami. W trakcie tego szkolenia, nauczyciele zdobędą wiedzę i umiejętności do skutecznego stosowania roli grupowych w procesie nauczania.
Podczas szkolenia omówione zostaną korzyści wynikające z różnorodności ról w klasie. Nauczyciele dowiedzą się, jak indywidualne cechy uczniów i różnice w umiejętnościach mogą być wykorzystane jako wartościowe aktywa w procesie nauczania. Zrozumienie, że różnorodność to zaleta, a nie wada, pozwoli na tworzenie bardziej otwartej i tolerancyjnej klasy, w której każdy uczestnik jest doceniany za swoje indywidualne zdolności.
Nauczyciele zdobędą wiedzę na temat różnych typów ról, takich jak lider, mediator, organizator, czy kreatywny myśliciel oraz nauczą się, jak obserwować swoich uczniów pod tym kątem. Dzięki temu uczniowie odczują większą motywację do działania w grupie, a także rozwiną umiejętności pracy zespołowej, komunikacyjne i społeczne. Podczas praktycznych ćwiczeń i symulacji, nauczyciele będą mieli okazję doświadczyć roli ucznia i nauczyć się patrzec na proces nauczania z jego perspektywy. To pozwoli na lepsze zrozumienie wyzwań, jakie mogą się pojawić w grupach i pozwoli na dopasowanie podejścia pedagogicznego do różnych sytuacji.
Szkolenie skupi się również na sposobach budowania pozytywnej atmosfery w klasie za pomocą roli grupowych. Nauczyciele będą uczyć się, jak stworzyć przyjazne i wspierające środowisko, w którym uczniowie będą chętnie brać udział w aktywnościach grupowych i dzielić się swoimi pomysłami. Tworzenie takiej atmosfery pozytywnie wpłynie na motywację uczniów do nauki i zaangażowanie w proces edukacyjny.
Wreszcie, szkolenie "Role grupowe jako narzędzie pracy z klasą" skoncentruje się na monitorowaniu postępów uczniów podczas pracy w grupach oraz na sposobach udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej. Nauczyciele będą uczyć się, jak efektywnie oceniać zaangażowanie i postępy uczniów oraz jak dostosować swoje podejście, aby pomóc każdemu uczniowi osiągnąć sukces.
Po zakończeniu szkolenia, nauczyciele będą pewniej wykorzystywać role grupowe jako narzędzie do efektywnej pracy z klasą. Będą potrafili zrozumieć i wykorzystać różnorodność w grupie jako zaletę, a także lepiej radzić sobie z wyzwaniami, jakie mogą się pojawić podczas pracy w grupach. Dzięki temu uczniowie będą mieli szansę doświadczać bardziej interaktywnych, kreatywnych i satysfakcjonujących lekcji, co przyczyni się do ich lepszego rozwoju osobistego i akademickiego.
Program szkolenia
1. Omówienie poszczególnych ról grupowych i ich charakterystyki.
2. Omówienie zalet różnorodności ról grupowych, związanych z rozwijaniem indywidualnych umiejętności i talentów uczniów, a także zbudowaniem pozytywnej atmosfery współpracy i szacunku w klasie.
3. Skupienie się na sposobach tworzenia przyjaznego i wspierającego środowiska, które zachęci uczniów do otwartej komunikacji, dzielenia się pomysłami i aktywnego udziału w aktywnościach grupowych.
4. Praktyczne przykłady i strategie wykorzystywania ról grupowych w różnych przedmiotach szkolnych, aby wspierać różnorodne metody nauczania i uczenia się.
5. Omówienie tego jakie konflikty moga pojawić się w zależności od roli jaką charakteryzują się uczniowie.
To szkolenie jest dla Was jeśli
1. Chcesz wykorzystać potencjał różnorodności w klasie, aby wzmocnić indywidualne umiejętności i talenty uczniów.
2. Interesuje Cię budowanie pozytywnej i wspierajacej atmosfery w klasie, która sprzyja aktywnemu udziałowi uczniów.
3. Chcesz nauczyć się skutecznie rozpoznawać role grupowe, które będą odpowiednie dla różnych osobowości uczniów.
4. Zależy Ci na rozwijaniu umiejętności pracy zespołowej u swoich uczniów.
5. Zależy Ci na rozwijaniu empatii u uczniów i promowaniu wzajemnego szacunku w grupach.
Dzięki szkoleniu zdobędziecie następujące korzyści
1. Zrozumiecie potencjał różnorodności ról grupowych, co pozwoli wam lepiej wykorzystać indywidualne umiejętności uczniów.
2. Nauczycie się skutecznie rozpoznawać role grupowe, co wpłynie na lepsze zaangażowanie uczniów w procesie nauki.
3. Będziecie potrafili konstruktywnie zarządzać konfliktami w grupie, co stworzy bardziej harmonijną atmosferę w klasie.
4. Rozwiniecie umiejętności pracy zespołowej u uczniów, co przygotuje ich do wyzwań życia zawodowego.
5. Zdobędziecie umiejętności stymulowania kreatywnego myślenia w grupie, co sprzyja rozwijaniu innowacyjności i pomysłowości.
Agnieszka Lackowska
psycholog
psycholog po specjalności rodziny oraz psychologii edukacyjnej z przygotowaniem pedagogicznym, certyfikowana Trenerka Umiejętności Społecznych. W Centrum Dobrego Wychowania specjalistka ds. koordynacji warsztatów i trenerka edukacyjna. Ma świetny kontakt z młodzieżą i indywidualne podejście do każdego ucznia.
Opinie uczestników szkoleń
Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Treści przydatne. Prowadzenie we właściwym tempie, jasno i przejrzyście. Organizacja pracy w grupach i możliwość przedyskutowania była super.
Elżbieta Domasik
OleckoJestem pozytywnie zaskoczona sposobem podejścia do poszczególnych modułów szkolenia i poziomem metodycznym i edycyjnym materiałów dydaktycznych.
Donata Dzimińska-Bizub
JaworznoZajęcia ciekawe, usystematyzowały moja wiedzę na temat motywowania uczniów. Szkolenie podsunęło mi kilka nowych pomysłów do wykorzystania. Dzięki pracy w grupach zrodziło się kilka nowych pomysłów działań.
Dorota Zatorska
KrakówSzkolenie przebiegło sprawnie, uczestnicy byli zaangażowani poprzez tworzenie zespołów. Zostały podane konkretne przykłady motywacji, część z nich było mi znane, ale część było nowych fajnych i innowacyjnych przykładów.
Andrzej Lachowski
KrakówDużo przydatnej wiedzy będącej punktem wyjścia do ćwiczeń praktycznych, warsztatowych. Praca w zespołach, dała możliwość wspólnej dyskusji w poszukiwaniu rozwiązań. (...) Upływający czas utworzył przestrzeń do refleksji i samoświadomości w tym aspekcie. A oto przecież chodziło! Dodatkowo materiały, udostępnione przed szkoleniem, przydatne do pracy nad sobą i do wykorzystania w pracy z uczniami. Szkolenie warte polecenia.
Elżbieta Domasik
OleckoJeszcze raz dziękuję za możliwość udziału w szkoleniu, które jako jedyne w bieżącym roku szkolnym powodowało mój rozwój.
Marta Oleśkiewicz
LublinCentrum Dobrego Wychowania w liczbach