Zapisz się na darmowy kurs Jak Skutecznie Pracować z Grupą i Klasą
zobacz nasze warsztaty dla klas

Jestem, mam, lubię

Prosimy uczestników o przedstawienie się zgodnie z zaproponowanym schematem jestem, mam, lubię. Od inwencji uczestników zależy, co „włożą” pod te hasła. Może to być np. coś standardowego, np.: Jestem Marek, mam dwa psy, lubię czytać. Ale także np. coś niestandardowego: Jestem nieco roztrzepany, mam dużo marzeń, ale mało czasu na ich realizację,…

Pierwsza litera imienia

W celu szybkiego zapamiętania imion w grupie, prosimy uczestników o przedstawienie się i opowiedzenie o sobie z wykorzystaniem określeń rozpoczynających się od pierwszej litery imienia, na przykład w takim schemacie: - Mam na imię: Monika - Pochodzę z: Miasta - Lubię robić: Majsterkować - Lubię jeść: Majonez   -…

Przedstaw sąsiada

Uczestnicy siedzą lub stoją w kręgu, odliczamy do dwóch. Jedynki obracają się w lewo, a dwójki w prawo. Następnie w parach rozmawia się o sobie. Po kilku minutach każdy przedstawia osobę, z którą rozmawiał. Zabawę można zastosować również w grupie, która dobrze się zna (np. klasie). Wtedy pomijamy część rozmowy w parach…

Rzucanie czegoś

Wszyscy stoją w kręgu. Prowadzący mówi jak ma na imię i rzuca coś (może to być maskotka, piłka, rolka papieru toaletowego) do jednej z osób, mówiąc przy tym imię tej osoby. Kolejna osoba mówi od kogo dostała przedmiot, jak ma na imię i do kogo rzuca. I tak dalej. Można do zabawy dodać również inne informacje,…

Dwie prawdy i nieprawda

Każdy uczestnik mówi o sobie na forum podając 3 informacje: 2 prawdziwe i 1 nieprawdziwą. Zadaniem pozostałych jest wskazanie, która z podanych informacji jest nieprawdziwa. Ćwiczenie możemy wykorzystać pokazując jak by bardzo często oceniamy ludzi na podstawie wyglądu zewnętrznego, pierwszego wrażenia i przez stereotypy.   10 - 20…

Akronim imienia

Każdy z uczestników na kartce papieru po lewej stronie zapisuje pionowo swoje imię, po czym każdą literę rozwija przymiotnikiem lub innym określeniem pasującym do niego. Następnie każdy opowiada pozostałym o swoich określeniach.   Na przykład: M iła O garnięta N ie lubi wątróbki I naczej niż wszyscy pisze „8”…

Trójkąt podobieństw

Ćwiczenie w trójkach. Każda trójka otrzymuje kartkę flipczartową, na której rysuje duży trójkąt i przy każdym kącie pisze jedno imię członków trójki. Następnie uczestnicy szukają podobieństw między sobą i jeśli dane podobieństwo dotyczy dwóch osób zapisują je przy boku, który łączy kąty tych osób, a jeśli…

Rundka z powtarzaniem

Chyba najprostszy i najbardziej znanym sposobem przedstawiania się jest wymienianie swoich imion po kolei i żeby to trochę utrudnić można zrobić to tak, że każda kolejna osoba musi wymienić imię wszystkich osób, które robiły to przed nią. Oczywiście ostatni ma najtrudniej... Można to również zrobić w taki sposób, że każdy przedstawiając się pokaże…

Kto, tak jak ja...

Wszyscy siedzą na swoich krzesłach, w kręgu. Dla jednej osoby brakuje krzesła i stoi ona w środku. Osoba ta mówi jakąś właściwość (np. cechę, element ubrania itp.), który ją charakteryzuje i wszystkie osoby, które się nią charakteryzują zamieniają się miejscami, np. "Kto, tak jak ja… ma jasne skarpetki, ma blond włosy, jest…

Koc i imiona

Grupę dzielimy na połowy i miedzy nimi dwie osoby rozpościerają koc. Z każdej drużyny do koca zbliża się jedna osoba. Koc opada i kto pierwszy krzyknie imię osoby z drugiej strony wygrywa, a przegrana osoba przechodzi do jego drużyny. Gramy do póki wszyscy będą w jednej drużynie.   10 -…
zobacz nasze warsztaty dla klas
Odwiedź nas w Motyczu
Escape Room

Rodzaje treści

Zrób to sam

Do pobrania

Video

Recenzje

Nasze portale

Prawdziwy Skarb

Kompasy Psychometryczne

Szkoła Przedsiębiorczości

Najczęściej czytane (ostatnie 24h)

Kontakt

Motycz Leśny 51
21-030 Motycz Leśny

Warsztaty dla klas, szkolenia dla dorosłych:
502-928-477, biuro@cdw.edu.pl

Sklep, kursy online:
513-056-931, kontakt@cdw.edu.pl

Copyright © 2024 Centrum Dobrego Wychowania
Witryna zaprojektowana przy użyciu zasobów portalu Freepik.com