Jest to ciekawa zabawa do przeprowadzenia w standardowej sali szkolnej, gdzie jest mnóstwo różnych przedmiotów. Przed jej realizacją w różnych miejscach sali umieszczamy ok. 20 drobnych przedmiotów w stylu długopisu, temperówki, flamastra, naparstka, wykałaczki, spinacza biurowego, pieczątki, zakrętki od butelki, guzika, kluczyka, bransoletki itp. Przedmioty umieszczamy w taki sposób, żeby nie rzucały się w oczy, ale były widoczne po przyjrzeniu się, np. pod szafką, pomiędzy książkami, nieco za kwiatkiem, na kaloryferze itp. Rozkładając przedmioty zapisujemy ich lokalizację. Następnie możemy, choć nie jest to konieczne, przygotować arkusz z nazwami przedmiotów i miejscem na zapisanie ich lokalizacji.
Zadaniem uczestników jest chodzenie po sali i poszukiwanie rozłożonych przedmiotów, ale w taki sposób, żeby inni uczestnicy nie wiedzieli, że zostały one zauważone. Przedmiotów nie zabieramy, ale na własnej kartce zapisujemy ich lokalizację – i to w taki sposób, żeby inni nie zauważyli, że coś znaleźliśmy. Wygrywa osoba, która pierwsza opisze lokalizację wszystkich przedmiotów (może wtedy np. krzyknąć „Bingo”) lub znajdzie ich najwięcej po upływie określonego czasu zabawy, np. 20 minut.
W prostszej wersji zabawę tę możemy przeprowadzić w taki sposób, że kiedy nikogo nie ma w sali chowamy w niej jeden drobny przedmiot. Grupa wchodzi do sali i w ciszy szuka tego przedmiotu. Kto znajdzie ten przedmiot siada i nic nie mówi. Ostatnia osoba, która znajdzie przedmiot, ukrywa go znów do następnej rundy poszukiwań.
15 - 30 min. | ok. 20 drobnych przedmiotów, kartka i długopis dla każdego | średnie tempo |
wiek > 6 liczba > 5 | sala |