Zapisz się na darmowy kurs Jak Skutecznie Pracować z Grupą i Klasą

Jestem, mam, lubię

Prosimy uczestników o przedstawienie się zgodnie z zaproponowanym schematem jestem, mam, lubię. Od inwencji uczestników zależy, co „włożą” pod te hasła. Może to być np. coś standardowego, np.: Jestem Marek, mam dwa psy, lubię czytać. Ale także np. coś niestandardowego: Jestem nieco roztrzepany, mam dużo marzeń, ale mało czasu na ich realizację,…

Pierwsza litera imienia

W celu szybkiego zapamiętania imion w grupie, prosimy uczestników o przedstawienie się i opowiedzenie o sobie z wykorzystaniem określeń rozpoczynających się od pierwszej litery imienia, na przykład w takim schemacie: - Mam na imię: Monika - Pochodzę z: Miasta - Lubię robić: Majsterkować - Lubię jeść: Majonez   -…
miedzypokoleniowa-pracownia-pomyslow-3d-wpis

Międzypokoleniowa Pracownia Pomysłów 3D [program do pobrania]

Wykorzystanie nowoczesnych technologii może być ciekawym pomysłem do edukacji i aktywizacji seniorów oraz budowania relacji międzypokoleniowych na linii dzieci – seniorzy. Zapraszam Was do zapoznania się i wykorzystania w Waszych działaniach edukacyjnych i społecznych naszego programu wykorzystującego technologię druku 3D do realizacji 3 celów:  1) Edukacja technologii, 2) Aktywizacja…
ogrody-wpis-grafika

Edukacyjne Ogrody Społeczne – dwa proste pomysły na ogrody, które możecie założyć w szkole, przedszkolu, świetlicy i innych podobnych miejscach

Ogród to świetne miejsce realizacji praktycznej edukacji oraz integracji społecznej. Zapraszam Was do skorzystania z dwóch pomysłów na prowadzenie ogrodów służących tym celom, które prowadzimy przy naszych ośrodkach.   W wpisie opowiem Wam o tym, jak otworzyć i prowadzić dwa rodzaje edukacyjnych ogrodów: 1. Zewnętrzny sezonowy ogród skrzyniowy…

Zamieniamy liczby na słowa i gesty

Tę zabawę możemy realizować zarówno w parach, trójkach, jak i małych zespołach do 4-5 osób. Na początku po kolei liczymy do trzech: pierwsza osoba mówi „jeden”, druga „dwa”, trzecia „trzy”, czwarta „jeden” i tak dalej. Następnie zamieniały „dwa” na jakieś słowo, np. „pomidor”. Teraz będziemy mówić: „jeden”, „pomidor”, „trzy”, „jeden”…

Historia po jednym słowie

Ustawiamy się w rzędzie. Pierwsza osoba mówi jakieś słowo, kolejna osoba dopowiada kolejne słowo próbując ułożyć z tego sensowna historię. Jeśli pracujemy z bardzo dużą grupą możemy przeprowadzić tę animację zapraszając na środek kilka osób, które będą układać historię.   5 - 20 min. -…
tea-3190241_640

Jak uczyć dobrych manier – pomysł na godzinę wychowawczą [do pobrania]

Uczenie dobrych manier dla niektórych wydaje się nieco przestarzałym zwyczajem ograniczającym spontaniczność i indywidualizm młodego człowieka. Wszyscy jednak dostrzegamy coś wartościowego i atrakcyjnego w dawnych obyczajach, a na pewno bardzo przeszkadza nam brak zwyczajnego „dzień dobry”, czy „dziękuję”.   Na początku krótkie wyjaśnienie. Zobaczcie, że bardzo często…
Odwiedź nas w Motyczu
Konkurs Mapa Myśli

Rodzaje treści

Zrób to sam

Do pobrania

Video

Recenzje

Nasze portale

Prawdziwy Skarb

Kompasy Psychometryczne

Szkoła Przedsiębiorczości

Najczęściej czytane (ostatnie 24h)

Kontakt

Motycz Leśny 51
21-030 Motycz Leśny

Warsztaty dla klas, szkolenia dla dorosłych:
502-928-477, biuro@cdw.edu.pl

Sklep, kursy online:
513-056-931, kontakt@cdw.edu.pl

Copyright © 2020 Centrum Dobrego Wychowania
Witryna zaprojektowana przy użyciu zasobów portalu Freepik.com